Gå til innhold
Fiskersiden

Piggvar på flue


Karleif
 Share

Recommended Posts

For noen tiår tilbake så lo man av folk som påstod at det gikk ann å reise til månen, vel kansje ikke den beste sammenlikningen, men allt er mulig inntil det motsatter er bevist!

Klart flatfisk tar på flue, har fått flere skrubber på flue gjennom tiden. Piggvar biter nok på flue bare du treffer på den[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to skrubber på flue sist jeg var etter sø med flue.

Stian Mortensen tok en piggvar på rundt 6 kilo[:0] i Etnefjorden på flue for ei tid tilbake på ei klasse 4 stang[:0]!(er ikke helt sikker på vekta ,men regner med at jeg blir korrigert om jeg er helt på jordet[:I])

Så her er det bare å stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Fikk to skrubber på flue sist jeg var etter sø med flue.

Stian Mortensen tok en piggvar på rundt 6 kilo[:0] i Etnefjorden på flue for ei tid tilbake på ei klasse 4 stang[:0]!(er ikke helt sikker på vekta ,men regner med at jeg blir korrigert om jeg er helt på jordet[:I])

Så her er det bare å stå på!!

Mener den var 7kg, men den ble vel krøket ved et uhell når han prøvde å lure flue foran den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

vi er to stk som skal ut og meite piggvar i morgen tidlig, kommer til å fiske med flue etter SØ mens vi venter på hugg. kanskje vi er heldige og får piggvar på flue?

Blei det noe fluefanget piggvar?

du har lurt oss! det finnes ikke piggvar på ølberg![V][ ;) ]

vi fikk verken SØ eller piggvar på flue, sluk, agn. men vi prøvde i alle fall. så noen få SØ som hoppet.

trenger opplæring[ :) ][ :D ][ :D ]skal vi få piggvar.[ :o )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Hvis du var ute i dag tidlig, er det ikke så merkelig att du ikke fekk piggvar, heilt feil tidevannskurve til det[ :) ]

Eg skal binde opp noen store tunge tobisimitasjoner og gjør ett forsøk eller to etter piggvaren snart. Hvis bare den sure vinden gir seg[ :D ]

si tid og sted, så er vi med! trenger noen tips om plasser og. er det tiden etter flo som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange flyndrer på flue. Som regel har det vært børstemark eller wb imitasjoner i oliven farge. BTW. her om dagen stod jeg ved siden av et flak av flyndre. jeg stod ca 1/2 meter i fra den.. prøvde å få den til å bite ved å plassere en wb foran kjeften på den, men ingen reaksjon. den flyttet seg ikke får jeg nærmest tråkket på den. kanskje den hadde hatt en hard natt på byen dagen før[ :) ][ :D )].

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.