Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Talica 8 2speed


cesar
 Share

Recommended Posts

Har lurt på å kjøpe meg en Shimano talica 8

Jeg har Tekota 600 og 700 og en Torium 16 en Tiagra12 2 speed og en Tld 20 2 speed fra før og nå vil jeg kjøpe meg noe smått og lett.

Har tenkt å bruke den på en jig stick 6,6 20-40 lbs , skal bruke den til storsei , torsk og kveite har jeg tenkt.

Men ser ut til at jeg må på ebay for å få kjøpt den, det er da litt merkelig at den ikke selges i Norge.

Er det noen her på forumet som har denne snella, eller har noen erfaringer med den?

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Talica 8 2 speed og er meget fornøyd. Har også 10 og 12, men 8 er min favoritt. Bruker den til det samme som du har tenkt å bruke den til. Har ikke fått noe stor kveite på den, så mangler å få testet den på skikkelig storfisk.

Ellers så kan jeg nevne av andre små sneller jeg har brukt mye forrige sesong er Tekota 500. Fungerer bra både til agnfiske ned til 100 meter pluss vanlig seifiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå bestilt meg ny snelle,Men det ble en Talica 10 2 speed i stedet.( http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Havfiskesneller/Shimano/Talica/Shimano-Talica-10lbs-2-speed-Karakter-6-av-6-i-Alt-om-Fiske-nr8-2011-144084-p0000075475)

Med den prisen på Skittfiske så er det ikke vært bryderiet med å kjøpe i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk snella i dag, jeg må si at jeg ble overrasket om hvor liten denne snella virkelig er.

Den ser smekker og fin ut,det må vel være sånn akkurat passe å bruke Daiwa Boat Braided line 55lb på denne snella.

70lb som tilsvarer 0,40mm blir nok i det tykkeste laget vil jeg tro.

Nå har ikke jeg fått noen kveite enda,Men skal fiske litt mer aktivt etter den i år.

Jeg har vel ikke hatt helt den store trua og tålmodighet heller for å fiske etter den.

Sånn er det bare når laksefisket har blitt prioritert.

Men det jeg vet er at den finnes i fjorden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med ei kanon snelle bruker selv Talica 12 2speed dette er kvalitet.Bare gi fa... i kveita skule du være heldig å få ei som tar deg med på et 100-150meters utras der det eneste du greier å frem å herregud for noen krefter .......Blank fisk blir aldri det same tro meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.