Gå til innhold
Fiskersiden

Ferskvannsfiske i Drammens-/Lier-/Tranby-området


corrosive
 Share

Recommended Posts

Hei folkens,

Lenge siden jeg har skrevet her inne. Sist gang jeg skrev noe her var det fiskerapport på kveite i Nord-Norge - nå over til noe helt annet :-)

Jeg har en bror, svigersøster og to onkelunger som bor på Tranby i Lier som jeg ofte besøker. Nå i sommerhalvåret tenkte jeg det kunne vært koselig å tatt med de minste til et vann med "fiskegaranti", altså et "tusenbrødrevann" hvor man nesten garantert får fisk (hva som helst egentlig) Størrelse spiller ingen trille, jeg vil primært bare at guttene skal få seg en fiskeopplevelse i nærområdet.

Noen som har noen gode tips til vann/elver i Drammens-/Lier-/Tranby-området hvor man nærmest er garantert å få fisk? Lett adgang til vannet er selvfølgelig et pluss for barnas del.

Håper på gode tips! :-)

-Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst i lierelva ved utløpet er det mye karpefisk av alle slag. Lett å komme til og lett å få en del fisk om man fisker med f.eks dupp med mais/mark osv. Småelvene i området er fulle av små bekkørret. F.eks elva som renner ut av asdøltjern. Friline med mark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.