Gå til innhold
Fiskersiden

Kveldstur ga bra gjedde! (bilder på plass)


Ray
 Share

Recommended Posts

Bestemte meg i dag får å prøve gjedda igjen, etter 2-3 uker med lite fiske. Meitet fra land, mye vann gjorde dette vanskelig. Heldigvis hadde jeg vadere. Fisket et par timer, uten å kjenne noe som helst. Så fikk jeg et mini napp, som kun resulterte i tap av agnfisk. Begynte å bli rimelig oppgitt, da det plutselig skjedde noe. Så veldig forsiktige bevegelser på duppen jeg hadde nærmest land, tenkte smågjedde. Så kom plutselig en enorm spole rolig opp av vannet ved duppen. Helt rolig var den, seig sakte ned i vannet igjen. Merkelig syn og merkelig bett. Så begynte duppen å sakte gli utover. Jeg gjorde mothugg, da eksploderte det i vannet og 20-30 meter sene rase av spolen! Så dro den ned på bunnen, stod der et øyblikk før den raste rett opp, hele fisken var sikkert en meter i luften[ ;) ] Skar frem og tilbake rundt meg mange ganger før jeg fikk den inn. Så den var laaang, tippet på over 120cm. Fikk til slutt landet den, etter en super kamp, raste nesten mellom beina på meg. Løftet den opp, og la den på veienettet. Fisken var kroket fin i munnvika, så ingen problemer der. Målebåndet viste hele 123cm! Lengste gjedda jeg har tatt. Vekta var 10320g, Synd med kondisjonen. Men helt konge uanset! Magemålet var 46cm.

Litt vel lyse disse bildene...

290520052343Vp6FADOkQrYLKOhS2e.jpg?72

290520052334sfrHektvVHBorkmIcH.jpg?74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Atom Giller Postet - 31/05/2005 : 22:56:22

--------------------------------------------------------------------------------

Hei Ray!

holder du til eller fisker oppi odalen? hvis du gjør det: hvordan er gjeddevatnet, er det oppskrytt eller stemmer det med navnet?

Vil nok si jeg er rimelig lokal ja[ :) ]

I Gjeddevatnet har jeg satset en del timer. Har ikke gitt meg særlige resultater enda. Ble tatt stor gjedde der før. Men har nok lidd under hard fiskepress for lenge. Mye garn og gjeddeskyting[ :( ]

Har ikke vært der etter isen gikk i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.