Gå til innhold
Fiskersiden

ny tur , laksesesongen er begynt!


Champ
 Share

Recommended Posts

helgas tur legges til lakselva (laukhella) på senja , den åpner i dag 1 juni.

Kort er bestilt og turen er booka og skal fiske fra fredag kl 18:00 til lørdag kl 14:00. Var innom denne elva en tur i fjor første helga etter åpninga , men da var det veldig lite vannføring i elva og generelt sett et dårlig lakseår , hadde på en laks den første dagen som desverre slet av hele utstyret mitt , sånn hender når man gjør en feil som en erfaren fisker aldri skal gjøre , nemlig det å fiske med gammelt snøre som SER bra ut , men som ikke var det.

nå håper jeg på sesongens første laks og nye flotte opplevelser og bilder. Rapport kommer i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snøret skal byttes , helt klart.

Fisket åpna i går i lakselva , rapportene sier at det ikke ble tatt noe fisk , temperaturen i elva var 7 grader noen som burde være helt ok , vannstanden er litt liten , men ikke så liten at det skulle ødelegge fisket , tempereturen i lufta var nede i 2-3 grader. det ble observert noen overvintrede fisk , men disse er ikke noe man fisker etter .

Jeg håper forholdene bedrer seg til fredag i alle fall når det gjelder temperatur i lufta , litt bedra vannføring hadde ikke gjort noe heller.

flo sjø kom på galt tidspunkt for åpninga i elva i går , dette kan ha hatt noe med utfallet å gjøre da fisken ville hatt god til å passere før fisket starta og det var så kaldt at folk ikke gidda å vente til neste mulighet, ikke vet jeg , men jeg håper det var det som gjorde utslaget , heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.