Gå til innhold
Fiskersiden

Hunter på sin årlige guttetur


Hunter
 Share

Recommended Posts

Som vanlig første helgen i juni går årets guttetur til Hålandsdalen. Og som vanlig er det Vengsvatnet som står for tur (Pinglevann).

Vi drar innover rundt lunsjtider i morgen. Tenkte å fiske med mark, sluk, spinner og flue. Kjøpte meg et markdrag, men har ingen erfaring i bruk av dette. Noen som har noen tips å komme med?

Vi har ingen forhåpninger om å perse eller bikke over 1 kg. Til det er det for mange tusenbrødre i vannet. Men tradisjon er tradisjon. Mulig jeg lurer meg til en tur til Skogseidvatnet på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket en del med markdrag i Midt-Norge. Svinger, f.eks. i lovende bukter kan være tingen - det tar ofte når draget stiger oppover i vannet.

Bruk en god klyse med mark, ha 30-50 cm fortom og dorg med draget langt bak båten (mer enn 50 meter er den oppskriften jeg følger - jeg har ikke noe vitenskapelig belegg for dette, men det føles riktig mhp ikke å skremme sky fisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med stor fangst; bruker vel litt på å rense disse!!!

Ellers har jeg brukt markdrag i Henangenvannet og Skogseid mens kameraten min vekslet mellom ulike wobblere og sluker; jeg tok atskillig mye mer fisk så det virker godt i hvert fall.

For å få brunørret er sjansen størst i Henangen.

Hvordan var temperaturen i vannene med tanke på flueklekkingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.