Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport 2. juni


Breiflabben
 Share

Recommended Posts

Var ute og prøvde sjø-ørret'en igår, og havnet midt oppi et flak av fisk. Fikk 2 små SØ, mistet 2-3 og hadde en haug med napp. Men det var bare smått. De jeg fikk var bleke og nesten neon-grønne på ryggen. De fikk selvsagt friheten tilbake. Men det jeg undrer meg over er den spesielle grønnfarget, som var nesten like grønn som denne figuren[^]. Fisken ble tatt på en av strendene nord på Jæren, og det går noen små bekker med avrenning fra dyrket mark i området. Her er det jo mye grønn guffe. Så kanskje er det derfra fisken har fått disco-fargen sin? Hadde med meg kamera, men fordi fisken ble satt ut igjen, rakk jeg ikke fotografere. Men en ting er iallefall sikkert: det blir ny tur i kveld igjen. Denne gangen håper jeg fangsten er av litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den karakteristiske grønnfargen på ryggen var på fisken i fjor sommer også. Lurer på om det kan ha noen sammenheng med algene som er nå. Vannet var iallefall helt grønt sist gang eg var ute[^][^] Omtrent så grønt ja.

Lykke til i kveld da, skal muligens ut en tur selv etter den grønne fine auren[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.