Gå til innhold
Fiskersiden

DA DET GIKK MYE BEDRE EN FORVENTET. På jakt etter SØ.


pikewallis
 Share

Recommended Posts

1-_PC17574-700x466.jpg

isen har lagt seg de fleste steder der jeg fisker gjedde. Ismeite er ikke helt min sak selv om det nå egentlig er fine forhold. Tenker de spesielt på mengden snø på isen som er minimal. Men det leites febrilsk etter andre muligheter og en av disse muligheten så jeg for meg var Mjøsa på lørdag 3. januar. Så jeg og Lars Ivar rigga og gjorde alt klart og vi var taggad begge to. Så skulle vi også ha med oss Frederick etter som han har en far som vet hvor man skal lete. Da fikk vi fort beina på jorda igjen. Mjøsa fredes fra 1.januar. Helvete også. Det hadde vi jo ikke regnet med. Nå kunne jeg ha laget en lang avhandling om spørsmål om hvorfor det er fredet på denne tiden, jeg skjønner det ihvertfall ikke. Kunne man ikke bare ha et maxmål,minstemål, alle villfisk ut og fredningsområder rundet gyteelver. Virker som de som har ansvaret ikke selv har tid til å fiske på denne tiden av året, så da freder vi. Da skal ingen andre få lov til å dorge etter den heller.
Ja ja nå var gode råd dyre. Vi hadde vært innom et annet alternativ og det var Oslofjorden på jakt etter SØ, men i følge en meget habil SØ fisker som jobber i en av våre beste sportfiskebutikker var det nå bedre å fiske nede på 7-8 meter etter torsk, noen håp om å få noe ørret kunne vi ikke ha. Han vet godt hvem han er og jeg skriver dette med et smil om munnen

resten kan dere lese her hvis dere vil.

http://pikewallis.hooked.no/2015/01/da-det-gikk-mye-bedre-en-forventet-pa-jakt-etter-so/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.