Gå til innhold
Fiskersiden

Gjørs hvordan


Recommended Posts

Jeg er ingen ekspert men når jeg har fått gjørs har jeg brukt agnfisk og dupp, og dette har fungert bra. Gode gjørsplasser er såvidt jeg vet Leira ved Lillestrøm, Vannsjø vestre del og Akersvannet. Du finner gjørs fra Øyeren og sørover i Glommavassdraget.

Søk på gjørs i søk-funksjonen her og se hva du finner. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor du skal fiske. Hvis du tenker på Leira, Nitelva eller noen av de andre gyteelvene, så er glidene bunnmeite med laue det klart beste. Små mort, hork og annen småfisk fungerer også bra, men ut ifra min og mange andres erfaring er laue mest effektivt. Skjær gjerne et par snitt langs ryggen til laua for å fremheve luktsporet som danner seg i vannet, så gjørsen enklere finner fram til agnet ditt. Skumring og grålysning er beste fisketid. Og hvis du kan skaffe deg kevlar fortom, så er det en stor fordel! De større individene er ofte så fordømt vare, at hvis den merker fortommen er det mer enn nokk til å skremme den. Fordelen med kevlar er at det er såpass mykt at gjørsen ikke merker noe til den. Du må også bruke SYLSKARPE kroker! Gjørsen er utrolig hard i kjeften, og vanskelig å kroke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.