Gå til innhold
Fiskersiden

Loop vs. Guideline


Bjrn
 Share

Recommended Posts

Har tenkt og kjøpe meg ny fluestang. Har fisket med flue i 7 år nå, har relativt gode kaste-kunnskaper.

Har sett litt på Loop sin LTS x2 (#5), evt Guideline LPXe (#5)

Er det noen som har prøvd begge stengene, eller kan si noe neg/pos om de?

Stangen skal i all huvedsak brukes til ørret/sjø-ørret i litt mindre elver, kanskje ogsåå etter litt laks hvis jeg føler for litt utfordringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ulike aksjoner, begge kjappe og speyer bra, men såvidt jeg husker er det bare LTS som har fightbutt og det betyr endel for den femmeren jeg skal ha til sø og laks!!!

I tillegg er x2 lengre enn lpxe, 10 fot utgjør endel for meg, spesielt om en vader, da er det godt med noen ekstra cm.

Smaken er som baken, men den dype lts med sine 10 fot og fightbutt favoriserer denne for min del spesielt i elv og uh kast.

I sjøen, samma det bare det er raskt og håndterer litt størrelse på fluene.

Hvorfor ikke x3???? femmeren i x3 likte i alle fall jeg bedre 9`6[ :D ]Halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å svare for en annen.

Siden du bare sitter med to alternativer. Så kjøp et snøre. siden du likevel skal ha #5 og prøv begge stengene med samme snøre i butikken, da finner du den du liker best!

alle har jo fosrskjellig smak, så du finner nok like mange "gayline" fans, som loop fans her inne..... Så prøv selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peronlig ville jeg gått for Guideline LPXe, men ville plussa på RS. Den har enda kraftigere rygg. Laks med #5 da bør det jammen være ei snill elv ...

Har du anledningen bør du teste begge stengene med litt store fluer for å teste hvem av dem som håndterer dem best.

Personlig ville jeg valgt to stenger, #5 til ørret og #8 til SØ og laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en #7 stang som jeg vanligvis bruker til sjø-ørret og laks. Men er jo endel artigere og ta fisk på lett utstyr, hvis ikke fisken blir noe særlig over 4-5 kg, og det er jo ikke hver dag.

Men er jo som nevnt viktig at den takler store fluer, og litt vind.

Men eneste måten er vell og prøve begge stengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.