Gå til innhold
Fiskersiden

Kveiteplasser i vikna


Audunsr
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg er rimelig fersk her på forumet, men har lest side opp og side ned i lengre tid.

Fiske er ikke akurat nytt for meg da jeg er oppvokst i et eldorado som dere ser på linken jeg la ut her.

Men jeg har ikke fisket målrettet etter Kveita før nå, og det dukker opp mange spørsmål i så henseende. Mye bra på dette forumet og slagplanen er allerede satt.

Det som er det store spørsmålet nå er hvor, hvor og atter hvor står den 😄

Heldigvis kjenner jeg mange fiskere som ha gitt meg mange tips, men er de som meg når jeg skal gi bort fiskeplasser på laks og ørret, så lyver de, he he.

Utstyret har jeg og er i overkant gira på fiske.

Jeg planlegger sette 2 stk vad og bruke stang så mye som mulig. Drømmen om kveita på stang er stor.

Har merket av 4 punkter på en plass jeg tenker drifte med agn elller gummijigg. Hadde et hugg i fjord som overbeviste meg om at gummi fungerer 😜

Hva tror dere om denne plassen?

http://kart.gulesider.no/m/hwC8N

Et spørsmål jeg ikke har funnet noe godt svar på er, står det kveite på mudderbunn? Eller må jeg gå for sand og stein evnt skjellbunn.

Noen som har et svar på akurat det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Mudderbunn er ikke det helt store når det gjelder kveite, men det kan jo være mulig å få fisk på en slik plass også.

Jeg ville hovedsakelig sett etter områder med sand, skjellsand og ellers flate områder med god strøm og nært store dyp.

Jeg skal se litt på kartet og sender deg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for godt svar.

Venter gjerne på PM med tips :-)

Jeg valgte disse plassene her grunnet det er rimelig dypt like ved. Ned til 400mtr.

Jeg tror dette er en hot plass. Men tar imot alt av meninger her altså.

Satser på og få lagt ut bilde av stordronninga i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Audun. Jeg bruker å fiske et par kilometer sør for dine "hot spots", og har fått kveite et par ganger. Jeg har vært på leting etter gode kveiteplasser, men er nok for utålmodig til å teste ut plassene ordentlig. Jeg håper du legger ut dine erfaringer i dette området etter hvert som du får erfaring. Jeg skal også legge ut tips og erfaringer hvis jeg treffer på kveita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.