Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøfiske rundt Stavanger


Eyvind
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt båt i 2-3 dager og har allerede brukt 2 dager på sjøen. Fisket rett sør for Usken og fikk masse spir. 120 + 50. I tillegg et par sei. Det kan bli mye makrell, så hvis noen har tips om andre gode fiskeplasser er jeg takknemlig.

Jeg har også slengt uti noen krabbeteiner, og tar også imot gode råd om gode krabbe plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har søkt og lett og pratet med mange for å finne gode fiskeplasser. Enten er ikke folk villige til å dele, eller så vet de ikke. Derfor har jeg tenkt å dele alt jeg kommer over selv!

Rundt og over Revingsgrunnen på øst/nordøstsiden av Vassøy har jeg dratt massevis av lyr på dorg.

Makrell er det ca overalt akkurat nå, men finn grunner/skråninger/steiner i bunnen og prøv deg rundt de.

Har lenge vært på jakt etter torsken (lenge og lenge, jeg har hatt båt to sesonger) og fikk i dag tre stk på rappen. Den ene var for liten men de to andre på henholdsvis 1.5kg og 3kg beholdt jeg. De hugde med en gang svenskepilken traff bunn. Dette var i hellingen langs vestsiden av Raudsteinsgrunnane. Jeg fikk også masse lyr og makrell på hekle som jeg hadde på.

Håper vi får en lang tråd med masse gode fiskeplasser fra båt med kort avstand fra Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

det er mye krabbe rundt usken men det er ikke noe i de krabbene har hytte på usken fisker der vert år men vis du skal fiske så den dårligste tiden er om vinteren da får du ikke noe fisk Men om sommeren kan du få Torsk, vi du er helldig så kna du få Sei og steinbit men det er masse makrell rundt usken mest lyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skulle vi fått denne i gang igjen?

Jeg har båt på Bru og har fisket en del i området der. På østsiden av Line har det vært godt med krabbe i teinene. Trollgarn fra Heimdrag utenfor Laughammaren og ut mot djupna har gitt flyndrer og skate. Makrell tok vi over alt på sommeren men spesielt bra rundt Heimdrag (viktig å passe på å drive i nærheten av oppdrettsanlegget). Har også fått uer ved å dorge tvers over fjorden til andre siden med agnet krok.

Andre som har tips? Tenkte skaffe meg en line og prøve ut i området, men er redd det er mye sand- og leirbunn. Så om noen kjenner til steder med steinbunn tas tips imot med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.