Gå til innhold
Fiskersiden

Ålefiske!


knutta
 Share

Recommended Posts

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Denne artikkelen kan vel være grei å lese. Forfatteren har i alle fall plukket en del fin Ål opp gjennom årene.'

http://avkrokenfiske.com/aalart.htm

Nå er vel dette strengt talt min artikkel[ :P ], Men Eskildsen er helt riktig Norges ukronede ålkung ja (regner med det var han du trodde skrev artikkelen). Han har vel en rekke fisk over 2 kilo, opp til nesten 2.5 om jeg ikke husker feil. Selv har jeg såvidt rundet 2 kilo...[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK i så fall bra artikkel Frisch. Helt riktig trodde det var Eskildsen. Artikkelen danner i hvertfall grunnlag for hvordan jeg har tenkt å prøve å tilnærme meg denne fisken. Skal teste nen del netter i Juli tenkte jeg. Da er det ikke så mye annet som er på topp...[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Lak

OK i så fall bra artikkel Frisch. Helt riktig trodde det var Eskildsen. Artikkelen danner i hvertfall grunnlag for hvordan jeg har tenkt å prøve å tilnærme meg denne fisken. Skal teste nen del netter i Juli tenkte jeg. Da er det ikke så mye annet som er på topp...[ :P ]

Ålen er jo bankers hele året, spesiellt de noe mindre eksemplarene. Fisk opp til 1200-1500 gram er jo vanlig de fleste steder, selv om Årungen skiller seg ut som det enkleste av "små-ål" vannene. Ellers er jo Fiskeknuten her inne også en grei referanse på store slanger. Hans satsning etter stor ål i Dikemark ga vel 3 over 2 såvidt jeg husker. Største på 2750...... ikke lett å kopiere den gitt[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.