Gå til innhold
Fiskersiden

2 døgn, 11 arter


Lille Budda
 Share

Recommended Posts

Jeg og Balder har planlagt denne helgen siden januar. Bare jeg ble ferdig med eksamen skulle vi på helgetur. Onsdag var siste eksamen avlagt og torsdag var vi klare til å dra av gårde.

Første økt var nært utløpet av Leira. Etter noen gode tips fra de lokalkjente her på siden dro vi avgårde. Kort oppsumert var det kaldt, blåste mye, ingen rovfisker og mye tapt utstyr.... Det eneste vi dro opp herfra var ei lita brasme og litt agnfisk. Gullbust og Hork ble notert som nye arter. Fikk og mort og laue.

Turen gikk videre retning Asker da sola gikk ned rundt midnatt. Målet var nå Drengsrud og dvergmalle, men siden kartet lå i sekken kjørt vi "litt på feelingen" og stoppet ved det vi trodde var Drengsrud. Et lovende vann med litt plasking. Her ble det ingenting og da vi fant kartet og fant ut at vi var på Nordvannet i Dikemark, pakket vi sakene og dro rett til Drengsrud. Vel fremme var det bek mørkt og gutta var trøtte så vi tillot oss 2 timer søvn i bilen.

Halv fire stabbet 2 karer med brokete rygger ut av bilen og rigget opp utstyret. Dvergmalla var lettlurt den og 3 fine eksemplarer ble raskt tatt opp. En skikkelig morsom fisk med skikkelig padle-hale. Litt geeleaktig fisk..

Halv seks dro vi til Gjellumvannet. Etter Syver kom med gode tips ang. Suteren måtte vi jo bare tilbake. Her ble det morsomt. Under agnfiske i bekken fikk vi til vår overraskelse en liten ørret. Vi viste at Verkenselva nok hadde ørret, men likevel overraskene. Ørreten hadde svelget kroken og ble avlivet. Etter å ha foret utenfor sivbeltet en stund kastet vi ut utstyret. Ingen Suter å se idag, men store mengder sørv greide vi iallefall å lure inn. 200g Sørv er iallefall nye perser for oss. Her ble også turens første gjedde fanget. Stor var den ikke, men det faktum av at den var fanget på død ørret gjorde jo opplevelsen artig :(

Etter en liten tur hjemom for å fylle mager og bytte bil dro vi videre mot Vannsjø. Har i flere år fisket på samme plass og plassen har levert mange fine fisker og opplevelser. Har selvfølgelig skrytt veldig av plassen og nå skulle endelig Balder se plassen jeg har gnålet så fælt om.

For å gjøre det kort: 2 min fisking gav en fin gjedde på 3750g. Definitivt årsbeste. Skikkelig moro. Plassen leverte som vanlig og før kvelden var omme fikk vi et par gjørs også. Etter noen timer i telt i plaskende regn fikk vi gjort unne en liten morgenøkt, med 2 gjørs til og ei lita gjedde som resultat.

Turen ble avsluttet i et bekkeos i Sæbyvannet. Målet var egentlig brasme, men noen fine abborer ble resultatet. rett under halvkiloen er jo ikke så veldig stort men fin fisk uansett..

6 vann, 11 arter, 2 døgn og 2 fornøyde fiskere......

Bilder kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var en artig tur. jeg legger inn noen bilder også jeg

Horken til Mr Budda

120620051907231K9Axu34U683.jpg?56

Malla fra Drengsrud og en fornøyd balder

12062005190723puh6yLp929cP.jpg?86

litjkaren fra gjellumvannet

120620051907232fpfB2Y4O4ly.jpg?92

Gjedda fra gjellumvannet kjørte skallen rett i denne plata som lå på bunnen og ble stående slik her en stund.

12062005190723jhe1fT187B8S.jpg?59

Gjedda til mr budda fra vannsjø

12062005190723Lseh2EquSdeq.jpg?77

En fornøyd balder med turens første Gjørs

120620051907231cmWg8A31nm9.jpg?19

Her skulle jeg få beveren på kameraet men snublet og bevern slo i vannskorpa og forsvant under vann. bilde ble ikke så verst likevel

12062005190723Ffct4MCsgf8s.jpg?53

Budda sin gjørs. mistenkte en stund at vi tok samme gjørsen da de hadde identisk vekt.

1206200519072386KJ5253Qpe1.jpg?4

Balder er smågjeddas venn. helt klart.

120620051907238aKO56bfpRna.jpg?17

Denne saken og artsfrender var ivrig en stund.

12062005190723BcaLOECqTKwS.jpg?77

Blir nok en ivrig specimenmeiter av meg også etterhvert for dette var gøy, dog med lav vektstatus å melde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.