Gå til innhold
Fiskersiden

Helgetur ved Stavåsdammen


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Reiste opp kl.17 fredag kveld for å hente inn litt mat fra stavåsdammen, etter fjorårets tur (25stk på en natt) var optimismen på topp. Hadde også med båt for å komme ut til soveplassen. Etter å ha prøvd litt med sluk og mark osv. gikk vi til slutt litt lei. Daniel hadde fått 1. Fikk besøk av Are, som fikk fisk umiddelbart. Så vi tok båten ut for å dregge litt, det resulterte i at Are fikk 1 til. Jeg fikk endelig 2stk. på rapala.

Været var ikke som vi trodde, et kvarter med kjøring viste det seg at vær kunne snu helt om, fra sol og vindstille til overskyet og kraftig sur nordavind.

"Bettet" tok slutt tidlig på kvelden, men jeg ga ikke opp før kl.2.30. Det hadde begynt å regne.

Så ringte klokka 5.30 da var fiskinga igang igjen, men alt gikk til hel*ette. Begynte å fiske litt med spinner, og fikk noen ørret pinner. Kl.9 kom skybruddet og været ble perfekt.

Fisket hele dagen, litt fisk innimellom.

Etter lite søvn sovna jeg klokken 19 og sov et par timer. Var ikke bett i det hele tatt så da klokka passerte midnatt la vi oss til å sove. Det regnet igjen.

Våkna kl.8.30 det sprutregna og alt vi hadde med var bløtt. Utrivelig alt sammen, men jeg tenkte tanken og mens de andre lå søkkvåte i teltene stakk jeg ut for å dregge tok 2stk. på 1time, men vi pakket og jeg var hjemme ca. kl.12.30.

Resultatet fra turen ble jeg 8, pekka 7, are 2(kun fredag), magnus 2 og daniel 4. Jeg fikk den største på 2,8 hg. De 6 siste ørretene mine ble tatt på spinner + at pekka tok på spinneren min.

Hadde ikke med kamera pga. frykt for regn så dere må tro meg, men er ikke akkurat noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Balthasar

Resultatet fra turen ble jeg 8, pekka 7, are 2(kun fredag), magnus 2 og daniel 4. Jeg fikk den største på 2,8 hg. De 6 siste ørretene mine ble tatt på spinner + at pekka tok på spinneren min.

regner med at han ble veid og satt ut igjen?[ :D ][ :( ]

personlig trives jeg godt i regnvær, men dette hørtes ikke ut som en kosetur. dere skal ha for insatsen! ble det matfisk? kvalitet på fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dette vannet tar vi ørreten. Det virker på oss som det er for mye av den i dette vannet. I fjor lå snittvekta under 1,5hg, men ettersom vi tok opp nermere 30 i fjor, endte det med at snittvekta i år ble på over 2hg. Er selvsagt mange andre som fisker der også, men vi vil heller ha lite fisk og stor fisk så målet er å få snittvekt oppunder 4hg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.