Gå til innhold
Fiskersiden

er dette en gapeflyndre? (56cm)


Recommended Posts

Det er en Glassvar. 

Gapeflyndren er somoftest vridd andre veien. Og mer småvokst, og har mindre mønster enn Glassvaren. 

Tøffe fisker , Og kjempefin størrelse! Grattis.

Fikk du veid den?

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stranger79 skrev:

Det er en Glassvar. 

Gapeflyndren er somoftest vridd andre veien. Og mer småvokst, og har mindre mønster enn Glassvaren. 

Tøffe fisker , Og kjempefin størrelse! Grattis.

Fikk du veid den?

Hengte den opp på en gammel fiskevekt jeg hadde i skrinet, vet ikke hvor nøyaktig den er men den viser ganske presist 2 kilo, som vist på bildet!

takk! Den stakk av og satte seg i bunn ganske tidlig så brukte egentlig mesteparten av tiden på å få meg løs fra bunn! Men det var stilig å se den komme opp fra vannet, aldri fått noe sånt før! Er det god å spise de her eller?

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekten ville jeg ikke stolt helt på, men fin fisk er det. :-) Kjøp en digitalvekt, koster ikke mange kronene. 

Glassvar smaker ett sted mellom gradiosaeske, og isopor. Med en bismak av det du steker den i og krydrer den med. Personlig trodde jeg faktisk ikke på alle som sa det til meg, og jeg prøvde. Og de hadde rett alle mann...... 

Neste gang du får en, bare sett den pent tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.