Gå til innhold
Fiskersiden

Valdres.....


MC85
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

Tror ikke valdres innehar noen store harrstammer.

Det som bør prøves ut er å fiske i bekker nå, kan stå en del bra fisk der.

Renner en bekk fra Bygdin til Vinstrivann som kan være spennedne, har tatt ørret opp mot kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur i bekken/elva mellom Bygdin og Vinstervatn i helgen, men fangsten uteble. I følge en herremann i sportsbutikken på Beitostølen hadde det blitt tatt noen fine ørreter der denne bekken/elva renner ut i Vinstervatn et par dager i forveien, på en blå Tobysluk. Prøvde også en times tid i Dalselvsa som renner ut i Heggenesfjorden, og fikk et par steikefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det [ :P ] Jeg holder til i Oslo, men siden faren min nylig har flytta til Beitostølen blir det nok en del fisketurer i området etterhvert. I følge de med lokalkunnskap er våren veldig sen der oppe i år. Vinstervatn var isfritt før 01.06. i fjor, men nå i helgen lå det fortsatt is på halve vannet. På Beitostølen var det ikke snø, men høyere oppe (Bygdin) lå det fortsatt igjen en del store snøskavler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Okay , den bekken du har vært i pleier å gi fin fisk, men det står nok ikke så mange der så man man nok være en av de første som fisker i elven etter vinteren.

Det finnes mange bra vann i området, vinnstrivann er et av de. Selv om vannet er rimelig stort så er det mange fine plasser man kan komme til fra land. Utrolig mange fine grunner.

Opp ved skammestein finnes det en del vann. Rundt Skredalsfjella.

Og rundt og bak Skaget er det ogsånoen fine vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra valdres nå.... Kort summert fikk jeg en (1) ørret (100g) på 2 og en halv dags intensivt fiske.....Prøvde alt: Spinner, sluk, mark, flue..... De fleste elvene var flomstore, det regnet sidelengs, og det var pisskaldt. 5 grader på fjellet og 8 ved hytta. Det skal dog nevnes at jeg hadde på 2 pene ørreter (500g+++) i samme kulp.

Selvfølgelig måtte de falle av 20cm fra bena mine

Kompisen min hadde ikke noe særlig bedre hell...Han dro opp 4 fisle-ørreter den første dagen.

Med andre ord sinnsykt dårlig bett! Vi fisket i elva som renner ut i Heggefjorden, elva som renner ut av Yddinvatnet, og i Etna.....

Når vi fisket i Etna var jeg sikker på at vi var på en annen planet. Det regnet sidelengs, elva var flomstor, og det var ikke et grønnskjær engang på noen av trærne. Vi hadde heller ikke ett eneste napp i løpet av de 2 timene vi orket å være der...

Så et råd til alle som tenker på å fiske i Valdres fremover: Vent til elvene har tørka opp litt og været får stabilisert seg. Det var overhodet ingen klekkinger før i dag. Da kom plutselig myggen.... Våren er mao. veldig forsinket der oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.