Gå til innhold
Fiskersiden

Trysil--haster


nielsen
 Share

Recommended Posts

Reiser til Trysil(jordet) om 1,5 time, noen som har noen kjappe tips å komme med, har primært tenkt å fiske i elva mellom Jordet og Trysil sentrum. Er det Danica og Aurivilli som gjelder nå?`Tips om skogsvann som er bra tar jeg også i mot med stor takk!!

***Edit: Flyttet til Østlandet (Fangstrapporter, spørsmål om fiskeplasser og lokale diskusjoner fra Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark, og søndre del av Hedmark/Oppland) av Espen Ørud***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Hrafn

Caddis, er det bra i Bittermarka?

Har hytte der men jeg stikker alltid til Trysilelva når jeg skal fiske.

Har opplevd å ta mye bra fisk i et vann som ligger helt inn ved vegen. Nå er det noen år siden, men jeg var en tur ved vannet i fjor og da var den en del fin fisk som var oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Ljøra han tenker på. Den ligger østover mot Sverige. Kommer fra svenskesiden, renner gjennom Ljørdalen og ut i Sverige igjen. Fine elv de nederste områdene er stilleflytende. Om den er mye bedre kan vel didiskuteres, jeg har ikke vært der mer enn et par ganger. Har hørt at det har vært dårlige forhold hittil i år, men det må jo være like før... Ville nok satset mest på rhodani og kanskje noe marginata og verpertina. Sulphurea er i gang i Glomma, så det er kanskje også en muliget. Den gir ofte et veldig morsomt tørrfluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegg Gørälven går innover i Sverige, jeg har hytte i granfjällstöten å fisker der mye har fiske dere en del ganger med mark og har endt opp med bra resultat midt på dagen. Fisket er i bra gang der nå, jeg var der for 21 dager siden og da endte det opp med en liten tass på sluk som sikkert er bitevillig nu også. Du har jo Kvärntjärnene i Sörsjöen der er det bare over halv kiloen stort sett. Røye, ørret og regnbue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.