Gå til innhold
Fiskersiden

Tarris, Sarpsborg, 14.juni


Gjest
 Share

Recommended Posts

Etter å ha slitt med feber, øreverk og halsbetennelse noen dager var gårsdagen avskrevet som fiskedag. Gjorde ikke saken noe bedre når jeg overtok øyekatarren til ungene. Så var den godeste Sjefsfeskern frempå og lurte på om det kunne friste med Vederbuk over 2 kilo. Ble bråfrisk, gett! [ :D ]

Jeg ankom som vanlig proppfull av optimisme i 20-tida. Da hadde Jørgen hatt en fisk (mort?) på land samt noen napp. Jeg fikk en mort på første kastet og kjente roen kom sigende i kropp og sjel: Dette blir kvelden! [ :) ] Lite ante jeg da at dette var halvparten av kveldens fangst... Prøvde oss med bunnmeitet brød, mais og reke. Skjøt også ut en del for for å se om vi kunne lokke vederbuken innover uten synlig respons.

For å gjøre det kort: Det ble en ål på 775 gram litt utpå kvelden. Blir like overrasket hver gang over kreftene i den fisken! Ga en herlig fight og kjørte seg fast i bunn. Måtte dra av søkket men ålen hang fremdeles på.

Litt før 23 tok Jørgen til vettet og erklærte at det kanskje var på tide å stikke hjem og sove litt. Som sagt så gjort.

(Tarris går også under navnet Glosabo. Oppstrøms Sarpsfossen.)

Som vanlig: Lite fisk til tross - livet leker! [ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en spennede plass det der - skal fiske mye der i årene fremover. Har dessverre så langt hatt 7-8 turer fordelt over like mange år med 0 vederbuk, men belønningen er jo ekstremt forlokkende da:)

Tarris er "kartnavnet" på stedet det eller? Hadde ikke hørt det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.