Gå til innhold
Fiskersiden

Tips Osen/Renaelva?


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Skal være i Osen en uke nå sammen med familie osv. blir vel egentlig møkkjett, men får prøve å fiske litt abbor, gjedde med mer. Regner med at onkel skal være der og da blir det vel et par turer.

Noen tips? Er i søre osen og han vil helst ikke kjøre mer enn en time, i fjor var vi i ulvsjøen vest og i rena elva.

Hvor i Renaelva er det best fangst? Tips om sted og fiskestørrelse.

Har vært rett nedenfor løpet og fått en del fisk, men håper på noe med litt størrelse denne gangen.

Hvordan er fisket i Renaelva nå? Passer det bra med mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i rena elva i dag.

Vannstanden har gått opp og ned de siste dagene (sjekk www.glommaguiden.com), og dette påvirker naturlig nok fisken.

Nå har de-(tullingene) brått åpnet slusene igjen, altså har tilsiget av kaldt vann fra Storsjøen kjølt ned elva.. lite action i dag.

Les også litt under "fiskepraten" på glommaguiden. Står bla noe om hva konsekvensene er for insektslivet i elva, når disse demnings-folka driver på som de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var godt å høre, det er så typisk den gangen jeg har ment meg til renaelva så skal det ødelegges, men da drøyer jeg nok turen til slutten av neste uke, men er vel mer sårbart for deg som er kun flue, hehe. Kan vannstanden forandres til da slik at det blir drømmebett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men prøvde da både streamer og nymfer jeg.. Så til og med fisken, den virket langt fra interessert.. Temperaturen har nok en finger med i spillet.

Men om ting for en gangs skyld kan holde seg litt stabile, så vil jo fisken etterhvert tilpasse seg. jeg skal da i alle fall ut både i morgen og på søndag :D

På tide noen sier ifra til disse folka. De gir jo blanke i konsekvensene av måten de driver reguleringen på! Men om noen år er vel elva ødelagt takket være forsvaret uansett.. Når de kom til Rena, var beskjeden klar: "Vi skal ikke røre Renaelva!" jiiiha, nå bygger de to nye bruer ved Holmbo, og har selvfølgelig planer om å kjøre øvelser i og rundt elva. Bla krysse med panservogner.. gleder meg til den pakkningen ryker...

Tenkte det var på tide med en lite "utblåsning" på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt greit med utblåsning. Folka er mest opptatt av seg selv, lager fin vannstand da de selv skal ha ferie. Er det nedenfor løpet der du fisker? regner med at det blir der vi havner, men hadde vært artig å prøve noe nytt. Har du ses.kort i elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk, tur blir det. Er det noen bra steder nedover der det er mulig å få noe pent og samtidig mye fisk på mark? Har forferdelig lyst til å prøve noe nytt.

Mener der ja, hvorfor fisker du aldri der? Har vært bra der de siste gangene jeg har vært der, fikk 6stk. på 20 min sist, men den største var på 3,5hg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.