Gå til innhold
Fiskersiden

Nordmarka - 19 juni


Hrafn
 Share

Recommended Posts

Etter å ha prøvd og prøvd etter ørret på fluestang (fortsatt bare gjedde jeg har fått) så tenkte jeg at jeg skulle sette kurset mot Nordmarka der jeg hadde fått hørt det var vulgataklekking.

Siden jeg forsov meg litt og skulle opp alene så valgte jeg et "lavtliggende" vann.

Kom ikke opp før klokken var tolv, og til min store skuffelse var jeg ikke alene der heller. Begynner å lure på om jeg bare må droppe noen deler av Nordmarka til fisketurer.

Uansett, det var lite vak, men når det først vaket så hørtes det ut som steinkast. Jeg ble sittende å knaske på et knekkebrød mens jeg så masse småfisk langs kanten som ble jaget av en ganske så vemmelig mye større abbor.

Omtrent sånn som Odd Grenland er i tippeligaen nå når det kommer angrep mot forsvaret dems.

Tenkte jeg skulle prøve litt men det var dødt.

Vadet 4-5 skritt uti for å sikre meg rom for baksleng siden jeg er litt småfersk enda og fikk om ikke annet øvd meg litt på presisjonskasting.

Da kommer det en sliten godklump flytende mot meg og jeg løfter den opp. Styggeste flua man finner, men jeg var uansett glad for å se den. Faktisk så glad at jeg tenkte jeg skulle ta et bilde av den.

http://www.leghumpaz.com/marka/PICT0035.JPG

http://www.leghumpaz.com/marka/PICT0042.JPG

Som sagt, jeg er fersk, men det der er vel Vulgata'n?

Diger var den ihvertfall.

Men fisken som ville ha den uteble. Jeg pakket vaderne i sekken og ruslet ned til sykkelen min litt bortenfor. Da hørte jeg noen ******e plask. Så meg rundt etter unger som kasta stein, men det var ikke det heller. Satte meg ned for å glo litt og det var en diger fisk som tydelig gikk etter insekter på overflata.

"Nå, endelig er det min tur", tenkte jeg. Rigga opp igjen stanga og satte på en vulgata. Slengte den uti like ved der den spiste regelmessig. Så bomma den 3 ganger på flua? Bare supte den rundt den.

Jeg ble jo ivrig da der jeg sto i det mest nedgrodde krattet.

Fisken vaket ikke, den ANGREP fluer.

Enden på visa var at jeg ble overivrig og kasta bort alle 3 vulgataimitasjonene jeg hadde med meg. Kløna sjøl på fisketur.

Men men, neste gang! (Nå har jeg sagt det i hele år)

Fikk da oppleve denne "koselige" flua som ville parre seg med imitasjonen min om ikke annet. Alt i alt en fin friluftstur, for FISKEtur ble det ikke [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.