Gå til innhold
Fiskersiden

I dag måtte jeg prøve den nye stangen min....


Trollet
 Share

Recommended Posts

Mamma og jeg tok tok turen i regnværet til en kai i nærheten av der vi bor. Jeg valgte en dupp, for det syntes jeg at jeg måtte ha, og så festet mamma rekebiter på kroken min. Det nappet mange ganger, og jeg måtte sveive opp massevis av ganger, men det er litt moro det også da... Så fikk jeg en fisk, en bitteliten lyr-baby, som mammea satte ut, jeg hadde egentlig lyst til å ta den med hjem da.... Men så var det litt gøy å se den svømme i vei også. Så etter en liten stund fikk jeg en fisk til - og den sveivet jeg inn HELT uten hjelp fra mamma. 22062005003422D7PjE6gB8tiq.jpg?44

Mamma tok først bilde av meg og fisken men jeg holdt han i kroken, men så fant jeg ut at jeg ville holde i fisken slik som på bildet(jeg har aldri gjort det før altså....). Den måtte være med hjem, for den hadde ikke lyst til å svømme etterpå. Men det syntes jeg var kjekt, for mamma puttet den i en liten pose, som jeg vare med meg resten av fisketuren.... Og så kunne jo pappa få se den fine fisken min også, og jeg tror at pus blir glad for den også!!

Mamma fikke en maken fisk til min som var litt større

2206200500342281g7b9B6ifd3.jpg?66

egentlig synes mamma det ligne på hvitting, men hun er ikke så sikker, den var liksom litt rundere enn den pleier å være, og så hadde den litt skjegg som torsken!!

Mamma fikk en rødnebb som veide 230g (hun fortsalte meg at den er mammafisken til blåstålen som jeg synes er så fin...) den ville jeg så gjerne ha med hjem, men mamma lot den svømme avgårde, også fikk mamma også en bitteliten torskefisk!

Jo åsså så va' de' småfisker som hoppet opp i luften rundt bryggen, mamme sa det var småsei, det var litt gøy se på da... Det var ganske dumt atte vi måtte dra hjem.... men jeg gleder meg til snart å sove borte i flere natter, en plass hvor vi skal fiske masse sier mamma, Hun sier at vi skal kjøre båt dit, dét blir gøy det!!!.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått mange av de, men de biter gjerne på plasser der jeg ikke får mange små.

tipper at for hver 50 sypike, er en over 400g, men regnet med at meitefiskerne da måtte være borti fler større sypiker enn meg. mulig jeg og forveksler med andre fiskeslag[:I][?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.