ErlendN Posted April 28, 2020 Report Share Posted April 28, 2020 Har endelig litt fiskelykke på Karmøy. Denne tok en sluk! Slapp den ut igjen, hadde ikke samvittighet til å spise en så stor og fin leppefisk. Mener det er en berggylt, men MYE større enn de jeg har fått før. Ville dere regnet denne som uvanlig stor? Det sprø er at en til fulgte etter da jeg sveivet inn denne, og den var tydelig større. Føltes tyngre enn en kilo. PS, jeg har store hender 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondreh Posted April 28, 2020 Report Share Posted April 28, 2020 Hei, ikke for å ødelegge gleden din, men den er nok ikke uvanlig stor , MEN det er fortsatt en veldig fin berggylte. Ville tippe rundt kiloen kanskje ;)) Det sies jo at berggylta kan bli opptil 5 kilo, men dette er jo svært uvanlig. En uvanlig stor berggylte her til lands er over to kilo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErlendN Posted April 29, 2020 Author Report Share Posted April 29, 2020 To kilo! Jeg har aldri sett noen større enn ca en håndflate før.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondreh Posted April 29, 2020 Report Share Posted April 29, 2020 Hehe Da er det bare å fiske i vei langs berg og tare, så plutselig ender du opp med noen uvanlig store :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse_bra Posted July 5, 2020 Report Share Posted July 5, 2020 Drev med vrakdykking for en del år siden. Da plukket jeg ofte med meg berggylte på mellom 2 og 3 kg. Flott mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Tarald Posted August 21, 2021 Report Share Posted August 21, 2021 Tok nettopp en berggylte på 45cm har ikke vekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts