Gå til innhold
Fiskersiden

Berg og Tesaker på Røst


cb
 Share

Recommended Posts

Sendte gutta oppover, og rapporten første dag var sådär: tre torsk på 13,14 og 16 kilo på Klaus så han gliste. Øyvind nøyde seg med sei på opptil 7 (testet mest pelagisk fiske eller meite ved bånn), noe brosme og en lyr på 4,5. Gutta har knapt begynt å fiske, så de gledet seg til å begynne å fiske på "ordentlig"! PS: Noen dansker der hadde fått rundt 30 sei over ti med største på rundt 18, endel torsk over 20 og en og annen kveite på anstendig størrelse, så nå sitter de der i godværet og spiser stekt lyr, prater fisk og fiske med skandinaviske naboer og gutser for kvelds/morraøkta. Får legge ut rapporter etterhvert som de strømmer inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Er ikke helt sikker, men tipper gutta i klassisk stil fisket fra et 300 meters hangarskip og fikk seien på dorget telefonregning og torsken på frekke blikk og dupp!

Fritt oversatt blir dette noe sånn som sjark 24 fot, slep med shad/wobbler/gummimark som de slepte langs bunn og eller halte opp og ned hurtig i sjøen.[ :) ] Kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmingen på Andøya var hvalsafari der enorme hvaler cruiset helt inntil båten. Det ble filmet og tatt bilder ut av ville verden. Nå er de på vei ut i skuta til formannen i Andenes Havfiskeklubb for å teste. Mulighetene der er jo kjente: stor torsk, stor sei, steinbit, muligheter for kveite, diger uer, brosme, blåkveite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta er hjemme, og kunne ikke uten videre anbefale Saltstraumen. Det var en nedtur. Røst derimot var en enorm opptur, og også Andøya var heftig med stor fisk, enda større hval og havblikk og midnattsol som ramme rundt det hele. For å være rookies på havfiske gav det såpass mersmak at de snart drar opp igjen. Inkludert fly og hytte kommer en tur med tre hele dagers fiske ikke på mer enn rundt fire lapper pr. snute, og etter tre dagers lemping er man gjerne temmelig mett uansett. Været er dessverre den faktoren man ikke får gjort noe med, i verste tilfelle blir det tre dagers yatzy, men slik er det nå dessverre av og til.

Masse bilder og video hadde de tatt. Skal se om noe lar seg legge ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Eller kjøpt til blodpris, når VL deler ut kule capser gratis:-)

250920042233VdvXcBXqmVb8cpT55m.jpg?50

Pst: Var litt ironisk når jeg sa sjø, men ruller det spyr jeg. Ferdig arbeid. Det gjør jeg av 5kjappe Tyrkiske også, men ikke stoppet meg enda:-)

(Vi snakker drinker her forresten, sikkert noen som hadde "tatt" den der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Owner capsene tror jeg ikke man får kjøpt (her til lands), så det er vel bare spesielt utvalgte som løper rundt med disse ja. Mens det ser ut til at hvem som helst kan få Storfiskercapsen hos VL :-)

Hmmm og jeg har glemt hvodan du fikk din.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som ikke har fisk over 10kg engang, jaja.

Men rart å tenke på, for 1mnd siden hadde verken jeg, du eller ståle fisk over 6.5kg. Nå har alle tre øket persen til 8-8.5 og 10+kg. Har vært en bra høst for flere enn meg. Med litt gutsing med gutta på stord kan vi snart poste bilder som disse fra nordligere trakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.