Gå til innhold
Fiskersiden

Groos-Grimstad


frodeh
 Share

Recommended Posts

Måtte ut en tur i går før jeg stikker nordover (Kristiansund) på ferie. Møtte en annen stamgjest (han har feriert i Grimstad hvert år siden 1978) på Groosestranda da jeg ankom 2215. Litt fiskeskrøner ble utvekslet før vi tok fatt på fisket. Jeg som ikke hadde vadere, plasserte meg ut på odden. Det var mye vak og sprett rundt meg (noen bare få meter fra land slik at jeg fint kunne se SØ'ene). Allerede før han andre hadde stukket tåa i vannet hadde jeg SØ på flua (dynamitten). Så himla (for å bruke et Grimstad uttrykk) stor var den ikke, men den gav en god fight. Smellfeit, blank og 37cm (vekt??? den gode vekta jeg kjøpte billig i Sverige falt fra hverandre på sist fisketur). Rett etter jeg hadde landet min SØ, var det han andres tur (husker ikke hva han heter). 41 cm, litt slankere og brunere...

Så ble det vel rimelig dødt.... hadde bare ett napp etter dette... i tillegg dreiet vinden og økte på slik at det ble nesten umulig å kaste(i hvertfall med min kaste teknikk). Så Jan Arne, den rette tida på Groos nå er vel 21/2130 og frem til 23..??

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.