Gå til innhold
Fiskersiden

Fluesneller, kvalitetet og pris.


n/a
 Share

Recommended Posts

CLW`en er nok bra den, men det er jo composite da. Samt at den har mer simplere komponenter en blandt annet "storebror" Evotec LW.

Sammenlign fakta for disse to snellene på: http://www.looptackle.se/swe/index.htm så er svaret der....

Men jeg er enig at toppmodellene til Loop er kanskje litt for dyre, men så er de da i tillegg sinnsykt kule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å sammenligne gull med kisel.

De dyre snellen til loop er ment som et produkt som skal kunne brukes over mange år. KOmpositt tåler mindre, knekker ved stor belastining. De "ekte" tåler en trøkk og er altså laget for enda lengre holdbarhet, samt at komponentene er solid laget for lang tids bruk.

Men er enig at clw er et godt kjøp og sikkert ei snelle for endel år.

I endel reklamer hevdes det at clw har lik brems som lw, det stemmer ikke. Den er simplere.

Bremsen til fw er noe mindre enn den i lw akkurat som hd har kraftigere brems enn lw.

Jeg tror: fw bremsen er bedre enn clw bremsen nettopp pga en prisforskjell på 3000,-

Man får som regel alltid det man betaler for, men jeg tror faktisk clw kan være et hedelig unntak.

Har selv både lw og fw, holder en knapp på fw, da den føles bedre på stanga, de 55 g betyr endel når amn denger en hel dag i flere uker.

Bremseffekten har ikke jeg ikke merka forskjell på enda (har ikke fått stoooor fisk på fw enda, kun smålaks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt argument for komposittsnellene er at de tåler saktvann godt.

Er ikke helt sikker på hva som ville skje med Loop Traditional snellene mine hvis jeg brukte dem i saltvann, siden jeg syns at overflatebehandlingen lett får sår på dem.

Har selv brukt en Vision 3zone et par år til SØ, og det eneste problemet jeg har hatt på dem er at en metalldel brakk i gjengepartiet.

en annen fordel er at du jo kan kjøpe treogenhalv clw for en ewotech, så teoretisk sett burde pengene da vare lengre.....

alt til sitt bruk....

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt tradtional snella mi i sjøen ett års tid uten korrosjonsproblmer, men den har ikke sår enda i alle fall.

Men siden den har åpne kulelagre valgte jeg enten å bruke lw eller den grafittsnella som var før clw kom.

Helt enig, i sjøen er nok clw en sikker vinner[ ;) ]

Forresten, det som skjedde med snella di fra vision skjedde også med en kompis si snelle (han selger disse) hehe, skruen knakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja jeg har jo ikke fått noen fisk på den ennå [:I] men den er 100% Composite og jeg kommer til å fiske 80% i saltvann med den så vi for se hvor kul bremsen er når jeg får på en skikkelig rugg [ ;) ]

Og jeg gidder ikke å betale 3000 kr ekstra for bremsen da kjøper jeg heller en ny billig snelle intil vidre for SÅ mye storfisk får man ikke att den kan bety så mye og jeg fisker IKKE Laks så da er vel bremsen litt mindre viktig når man som regel får fisk fra 200 gr til 4 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.