Gå til innhold
Fiskersiden

HASTER MYE


RTellnes
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal inn til Lærdals-elva idag. og skal fiske på Tønjum og på Mo tilsammen en uke. Hører elva der inne er litt for stor om dagen og dermed antar jeg at den er kald.

Fluesnører jeg har idag for 2-håndsen (fordelt på 2 spoler er) :

1. Backing+ WF Flytesnøre 10/11

2. Backing+ running line+shooting Line Slow sink 10/11

Jeg antar jeg må ha en fast sink shooting line også. Derfor lurte jeg på om jeg skal ta av flytesnøre og ta på Fast Sink (hvilke klasse?). Jeg antar videre at Fast Sinken må brukes om dagen. Men hva om natten....? Trenger jeg flytesnøre når elva er så stor? Eller holder det med Slow sink om natt + fast Sink om dag?

Jeg vil helst unngå å bytte shooting line) hele tiden og vil derfor ha det jeg trenger på 2 spoler (jeg har bestilt en tredje spole, men denne kommer ikke før neste uke

Mvh

Nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kamerater som fisker i Lærdal nå ,de begynte i klokka 2400 i natt, og resultatet klokka 0600 idag var en laks på 10,6 og en sø på 1,8, tror dette var på intermediate line, skal prøve å få kontakt nå ,og da legge inn hvilke snører/fluer som er brukt.

Av fluer tror jeg det år i svære tuber..

Mye vann og mye laks[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hunderi,

Får ikke svar på telefonene[ :P ][V]

Fisker du med to hånds ville jeg gått for en vision ace som heter intermediate/synk2.

Eventuelt synk 2/4 (ACE)

ville ikke gått med synk runningline, men vet ikke hvordan det ser ut på mo/tønnjum..er det stri strøm eller dypt?

Endelig svar på telefonen!, der var det soving på gang[ :) ]

Svarene var som følger:

To hånds ,intermediate/Synk2 eventuelt synk2/4

0,50 fortom store tuber/sunrays. i svart/gult ,lett gråaktig elv ,STOR!

Av de snørene du innehar så ville jeg kanskje ivistert i en Vision Ace synk2/synk4 klasse 10/11, da er du skodd for de fleste forhold i Lærdal , og kanskje en fast sink polyleader i tillegg.

God Tur og skit fiske!

Forveneter fangstrapport med bilder etter uka...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.