Gå til innhold
Fiskersiden

Dividalen 06.juli


ante
 Share

Recommended Posts

Hadde en kompis som allerede var reist innover tidligere på dagen. I og med at jeg skulle nedover til Salangen dagen etter- kunne jeg jo like gjerne ta natta i Dividalen jeg og[ :D ]Det er jo tross alt nesten på veien dit- bare en liten avstikker[ :D ]

Reiste avgårde fra Nordens Paris i tolvtia på natta og ankom plassen i Dividalen noen timer etterpå. Sola skinte så fint og tempen var meget behagelig.

Etter en spasertur opp igjennom skauen kom jeg endelig frem til vannet hvor jeg traff på kompisen.

Vi fisket sammen hele natta og fikk ganske bra med fisk. Tilsammen ble det vel 7 ørreter. De to største fikk undertegnede på 750g og 950g. Begge tok på en Mepps3 i kobber m/røde prikker. Prøvde andre metoder også, inkl.flue, men de ville ikke ha annet.

Fisken var forøvrig utrolig flott av utseende. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett så flotte ørreter før. De hadde nesten et slags leopardmønster med kraftige røde prikker og de største var nesten røde i buken. Trodde flere ganger at det var Røye jeg hadde på kroken:)

Bilder er tatt på gamle måten- så det vil ta litt tid å få de på nett, men de kommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med været hørtes kjent ut Major. Utpå morgenkvisten begynte det å bli i overkant varmt!! På grunn av avsindige mengder mygg og klegg måtte en jo ha skikkelig med klær på seg og resultatet ble seriøst svette karer......puh.....

På veg hjem viste tempen 29 grader i Øverbygd og det er varmt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.