Gå til innhold
Fiskersiden

Mad SØ...


Recommended Posts

Hello og god sommer folkens [8D]

Er hjemmom og mater katten, og tenkte at jeg skulle skrive litt om SØ`en jeg så i natt...

Rottars (the Captain) og Jeg (da NK) og samboerene var ute med snekka og la oss på TorseKælven i skjebergkilen. Etter som mørket falt på, fant vi frem fiskestengene. Og det tok ikke lang tid før vi Så Ørretten begynne å lufte seg... Men utover natten tok den helt av... Rundt den lille odden vi lå til, vaket det no helt sinnsykt, det spratt overalt, og mange av dem var nokså store også....tilog med rundt båten plasket det,og der var det jo litt mas og musikk fra jentene også.... Merket det jeg sto og skjalv når jeg sveivet, så ivrig ble jeg... Men (det er alltid et men), ørretten bet ikke...og frustrasjonen begynte å sette inn.... Rottars hadde en pen kilos på land,men den spratt uti igjen (dang!)... Vi fisket med alt vi hadde i skrinene våre,men ingenting lot til å friste øringen..... (noen napp på helt svart sølvkroken da)....

I natt blir det dupp med reker og sild [ :D ] , og da skal ruggen opp!!! Sender rapport når vi er vell hjemme i morgen! [ :P ][ :D ]

Ha en fortsatt fin helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To late,glemte tilogmed fluene i farta (var bare en sjapp tur innom leiligheten seh, og så var det alt for mye å huske på på så kort tid,hehe).. Hadde masse napp helt inne ved land,og det vaket like ****** i natt.. Men det skjedde mye rart i natt også , så fiskingen ble laber,i allefall for Rottars, men Mats83 og Jeg prøvde og prøvde..hehe... Uansett,mye pils og Ok temperatur, en fin tur... Bare så synd himmelen snudde og falt ned i bøtter og spann på morgenen i dag....

Men det værste med den regntunge morgenen var de 3 måkene som hadde raidet fiskeleieren våres for agnsild, for i ugjerningen hadde samtlige 3 måker surret seg inn i alt av sener og stenger, slik at stengene og fiskebokser lå og fløt fint rundt i vannet, ganske langt ut også... Noen som noen gang har prøvd og holde 1 stor sinna sjømåke stille på fanget mens man skal løsne sene fra bena på den? Det er ikke akuratt verdens enkleste kunststykke,hehe... Men tilslutt fikk jeg kuttet fri alle 3 måkenen (noe det så ut som de var glade for,hehe), og samlet inn stenger fra dypet (thank you fireline for at du holdt,hehe)..

Og her kommer det kjipe,hehe... Fangst etter 2 dager nattfiske :

Mats83 : 0 fish , Rottars : 1 kilos ørret på land,for så se den skli uti igjen, Trophyhunter : 1 horngjel... Må den SØ jævelen Hvile i Fred.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker ikke så mye med Flue erik, men har noe, men er ikke så ram på hva de heter.. Men som sagt glemte jeg fluene og stanga hjemme, skjønner jo nå at jeg skulle skrevet en "post-it" lapp og sotte i panna "husk fluene"....

Mulig det var smålaks der å,men det var mørkt når vakene begynte, ørret er jeg ganske sikker på at det var iallefall (iallefall den rottars mista igjen)....

første natt med sluk = 0 (noe napp og mista 1)

andre natt med dupp og sild = 0 (mye napp,men ingen fisk)

Er nok fluene som må til nå ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.