Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretfiske Voss


LiseMarie
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
Den 30.7.2023 at 23.10, LiseMarie skrev:

Hei! Ønsker å oppleve flere gode napp på stangen (500g++) og håper noen kan dele gode vann med meg her i PM :wub: Leser om blant annet Torfinnsvatnet og rundt Hamlagrø. 
Bor i Bergen men ønsker å utforske på Voss / strekningen til Voss 

 

Hei, 

Slutt med denne PM, si område/fjell, trenger ikke spesifisere direkte tjern, haha.  Alt for lite info tilgjengelig! 

Gode fiskevann i små tjern med stor fisk biter ikke ørreten lett, så gi litt folkens! 

Jeg var nylig ved gavvatnet i Straume, times tid kjøring fra Voss. Fantastisk plass og fin (men våt) sti opp langs fossen

Camp og telting ved Gavvatnet. Der krydde det av ørret i panne størrelse (150grams). Var så klart vann at jeg nappet mangen fisk ved å lokke di helt inn og lurte di på kroken helt inne ved kanten.

Går du lenger opp i fjellet, så finner du 500++, men denne er vanskelig å få til å bite. Ørret på kilo størrelse kan bekreftes her, men jeg trenger ikke spesifisere hvilke dam

Nærmere voss så kan jeg nevne Fjellsetevotni, skreiavatnet, mykjedalsvatnet, og rundtomkring, jo lenger du går, jo større. Frem til et viss punkt i høydemeter.

Vangsvatnet er vell der det er ulik fisk av ulik størrelser, har jeg hørt, for lokalt etter min smak, så har ikke prøvd meg der selv, men blitt nevnt blant mange

Kan nevne Torfinn / nansenbu, prøv litt vann i de fjella, kan finne seg en fin dam der om en er heldig 

 

God fiske og god tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.