Gå til innhold
Fiskersiden

G.Loomis


andersen
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har lenge ønsket meg en Loomis stang.

Har surfa endel på aktiv-fritid siden og sport litt å funnet ut at en

G.loomis Gl3 FR 1508/9 12’6” #8/9 3 185g Rask 90 4899 passer meg fint [ :) ]

Planen var å bestille fra en forhandler som fører aktiv-fritid sine produkter.

Men så kom jeg jo på at det må være mulig å få tak i samme stang til en billigere penge i USA.

Men jeg har aldri bestillt utstyr fra utlandet så jeg er veldig blank på det området.

Den stangen jeg skal bestille er jo ikke akkurat den "dyreste" stang i sortimanget til loomis.

Men jeg vil ha stanga billigst mulig, så jeg lurer på om det er noen her som har erfaring på det området.

Og om det kommer å lønne seg å bestille den fra usa med tanke på frakt osv ??!

Og visst noen har noen gode forhandlere dere ned så tar jeg mot tips!

Mvh Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha deg ei rimelig loomis stang... så anbefaler jeg deg og kjikke litt på www.ebay.com !! jeg så en G.loomis cross current her til ca 2500kr (koster 9200kr i norge)... ebay, er omtrrnt det samme som qxl... du byr på forskjellige gjenstander... er du på utkjikk, kan du vere heldig og gjøre noen skikkelige røverkupp!![ :) ]

skal du derimot kjøpe fra forhandlere i usa... (noe som er bedre enn og kjøpe i norge) så kan du jo altids få de til og sende stanga som pakke... og vips så slipper du 25% moms... (1000 kr billigere vist stanga f.eks koster 4000)

lykke til[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G. Loomis sine stenger er til de grader overpriset på det norske markedet og servicen på ettermarkedet (dersom du knekker stanga) er også tilsvarende dårlig!

Som eksempel koster en G.Loomis Stinger GLX FR1508 kr. 8.999,- hos norsk forhandler, mens veiledende pris hos en amerikanske forhandler er $740 (eller omlag kr. 4.800,-)

I tillegg betaler du frakt og mva. (Mange forhandlere sender varer fraktfritt innenfor USA. Utenlandssendinger koster riktignok litt mer, men du kan forsøkte å deale med forhandleren om å dele frakten). Fiskeutstyr er forresten fritatt for toll, så dette skal du ikke behøve å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aej.

(skal du derimot kjøpe fra forhandlere i usa... (noe som er bedre enn og kjøpe i norge) så kan du jo altids få de til og sende stanga som pakke... og vips så slipper du 25% moms... (1000 kr billigere vist stanga f.eks koster 4000))

Det er slik at om alle skulle bestillt på net eller utenlands så ville vi ikke hatt muligheten å stikke innom den trufaste lokale forhandleren hver gang vi trenger noe på kort tid for da vil de ikke vere der lenger. Noen stiller lett opp hos en lokal forhandler for reklamasjon på utstyret en har kjøpt på net.

Eg synes vi må tenke litt annerledes etterhvert som flere og flere spesialforretninger legger ned, til slutt er eneste alternativ en kjedeforretning med en lavtlønna 19 åring med tyggis i kassen uten erfaring med så meget.

Eg betaler lett noen kroner ekstra for å støtte opp om lokale forhandlere. Eg er heilt sikker på at eg vil savne min om den blir borte.

(beklager at eg er litt off topic, G-Loomis er meget bra, en får hva en betaler for om en vil legge så mye i det.)

V.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale http://www.flyfishusa.com . Har bestillt "dyre" varer derfra , bla en GLX streamdance. 5-6 dagers levering og ittno tull. Å sende som gave funker VELDIG sjelden, så for fiskeutstyr regn med MVA. Uansett blir det halv pris, og når det dreier seg om 4-5 høvdinger så skulle jeg gjerne se den som velger å gi det bort til kjøpmannen på hjørnet fordi han er så grei!!

PS :"billig" fiskeutstyr eller fornuftig prisa kjøpes lokalt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp kjøpt meg loomis stang fra lokal-sjappa her på stord jeg... så skjønner ikke hva du syter etter... desuten, det var bare ett tips, i tillfelle ahn kansje ville spare noen tusenlapper... (som han eventult kan få ei lekker snelle for)[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei aej.

Det er ikkje meining å såre nokon her, gratulerer med ny Loomis stang.

Eg har ikkje råd til å sløse tusenlapper heller men folk ser ofte på hundrelapper og kjøper på net, eller møter opp hos lokal forhandler for å se på varene for så å presse han med net pris.

Kva for ei snelle har du på Loomisen?

V.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gringo

Hei Aej.

(skal du derimot kjøpe fra forhandlere i usa... (noe som er bedre enn og kjøpe i norge) så kan du jo altids få de til og sende stanga som pakke... og vips så slipper du 25% moms... (1000 kr billigere vist stanga f.eks koster 4000))

Det er slik at om alle skulle bestillt på net eller utenlands så ville vi ikke hatt muligheten å stikke innom den trufaste lokale forhandleren hver gang vi trenger noe på kort tid for da vil de ikke vere der lenger. Noen stiller lett opp hos en lokal forhandler for reklamasjon på utstyret en har kjøpt på net.

Eg synes vi må tenke litt annerledes etterhvert som flere og flere spesialforretninger legger ned, til slutt er eneste alternativ en kjedeforretning med en lavtlønna 19 åring med tyggis i kassen uten erfaring med så meget.

Eg betaler lett noen kroner ekstra for å støtte opp om lokale forhandlere. Eg er heilt sikker på at eg vil savne min om den blir borte.

(beklager at eg er litt off topic, G-Loomis er meget bra, en får hva en betaler for om en vil legge så mye i det.)

V.G

Litt uenig med deg her. Enig i at det er viktig å støtte lokale gode spesial butikker, men jeg ser lite poeng i å støtte Aktiv Fritid! Det er også flere butikker som går meget godt til tross for at de spesialister og da synes jeg det er helt greit å kjøpe noen ting mye billigere eller nærmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig om at du skal søtte lokale fiskebutikker, jeg kjøper stortsett det meste av utstyret på den lokale sjappa.

Men når jeg skal kjøpe en såpass dyr stang så har jeg lyst å få den billigst mulig...

Men hadde man vært så heldig og kanskje fått litt rabatt på stangen så sku jeg ha vurdert det.

Men det er jo veldig sjelden at det er rabatt på sånne typer stenger, hvertfall som jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den evige debatten om å være lojal og kjøpe lokalt, eller på nett tas det sjelden hensyn til hva slags markedsposisjon den lokale forhandleren har. I byer der det f.eks. finnes en spesialist eller ens sportsforretning med utvidet fiskeutstyrsortement, vil de selvsagt prise som de monopolistene de er. Det finnes mange eksempler på slike butikker i Norge som har skyhøy fortjeneste på fiskeutstyr fordi de er eneste lokale forretning. Er klart for at nettet brukes som alternativ og konkurrent til disse forretningene, slik at prisene på fiskeutstyr blir litt mer normalisert i forhold til resten av verden. (og jada, er klar over høyere inntekstsnivå osv. i Norge)

Sorry for litt trådkapring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig er lommis stanga i hus... knall fornøyd med den[ :) ] har vert og fiska i hele kveld...!!! PERFECT aksjon for meg som liker litt raske stenger... men.. det er jo altid litt uvant i begynnelsen! og vertfall når jeg har gått ned fra 9,9" til 9"[ :) ] det er foresten en G.loomis Cross Current GLX[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fra Statene er både enkelt og billig. Jeg har ved flere anledninger benyttet meg av denne muligheten. MEN det er faktisk noe som heter garanti og kjøpslov. Og da er det hele plutselig ikke lenger fullt så enkelt. Etter et par ikke henvendelser tilbake til Statene vedr. garanti på defekt/mangelfullt utstyr var tonen straks en annen. Å prøve seg på en "fransk en" her hjemme kan man bare glemme. Etter dette kjøper jeg sakene her hjemme. Da har jeg i alle fall en kjøpslov og forholde meg til, hvilket også forretningen må forholde seg til. Så får det heller koste litt mer. Man vet hva man har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av andersen

**** hvor vanskelig det var å finn en gl3 2hands på de amerikanske nettsidene!! bare enhands av gl3 har jeg kommet over.

Noen Som har testa ut G.loomis Alta ?

her har du gl3 14 fot 8-9

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...eName=WDVW&rd=1

Og legger du i et par hundrelapper til så er denne din.....under halv pris av hva det koster her hjemme

(her følger det også med et Rio Versi Tip snøre med forskjellige tupper, det koster vel 1000 spenn her i norge..)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...AMEWA%3AIT&rd=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av rams

G. Loomis sine stenger er til de grader overpriset på det norske markedet og servicen på ettermarkedet (dersom du knekker stanga) er også tilsvarende dårlig!

Som eksempel koster en G.Loomis Stinger GLX FR1508 kr. 8.999,- hos norsk forhandler, mens veiledende pris hos en amerikanske forhandler er $740 (eller omlag kr. 4.800,-)

I tillegg betaler du frakt og mva. (Mange forhandlere sender varer fraktfritt innenfor USA. Utenlandssendinger koster riktignok litt mer, men du kan forsøkte å deale med forhandleren om å dele frakten). Fiskeutstyr er forresten fritatt for toll, så dette skal du ikke behøve å tenke på.

Hvordan kan du så bastant si at Loomis stenger er til de grader overpriset i Norge? Vet du hva Aktiv Fritid betaler for stengene?

Hvordan kan du si at servicen på ettermarkedet er dårlig? Kom gjerne med eksempler. Men jeg har brukket min stang en gang. (GL3 9,9 fot #6) Dro til butikken og fikk ny stang med en gang. Måtte bare betale kroner 695,- for en helt ny Streamdance HLS. UTEN SPØRSMÅL! Er dette dårlig service?

Bare som en digresjon. Hva med LTS. Synes du dette er stenger som ikke er overpriset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gringo

Hei aej.

Det er ikkje meining å såre nokon her, gratulerer med ny Loomis stang.

Eg har ikkje råd til å sløse tusenlapper heller men folk ser ofte på hundrelapper og kjøper på net, eller møter opp hos lokal forhandler for å se på varene for så å presse han med net pris.

Kva for ei snelle har du på Loomisen?

V.G

har en VISION KOMA snelle... utrolig fornøyd med den[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva med garantien--> Du må fikse alt selv, hvis du skulle være uheldig. Sende stang, å følge opp må du selv gjøre. Kjedelig hvis stanga ryker midt i sesongen. Er det ikke betryggende å ha en slik garanti som Aktiv F gir eller betyr ikke dette noe. En av grunnene til at jeg valgte å kjøpe i Norge er nettopp pga av garantien. Mens dere som velger å kjøpe i utlandet risikerer å vente minst en mnd på ny stang, vil jeg få en ny umiddelbart. Husk man kan spare seg til fant!!!

mvh

Dag Fjeldberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overpriset?, ja vel, men for noen herlige stenger.

Garanti; Jeg har da ikke knekt/ødelagt noen Loomis stenger, men jeg vet jo hva som skjer hvis jeg gjør det.

Jeg går rett til butikken(i Norge)som jeg kjøpte stanga hos, og vips, her har du ei ny stang.

Regningen på garantien snaker vi om senere.

Spare "masse penger" på å handle i utlandet?, ja vel, det spørs hvordan man ser på det.

Og fanten sparer videre.....!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa "vips'en" din i fjor, Ola.

Kjøpte ei Guideline 13' EPS, og snellefeste røyk. Svært lite "vips" hos AF; Jesting i Oslo maste som guder; resultat: 4 1/2md.for rep.

For ei stang til nesten 4 laken: Not good enough!!![ :) ][ :) ]

Når dét er sagt må jeg si at råere stang mht både kast og kjøring av fisk tror jeg ikke det er mulig og finne[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.