Gå til innhold
Fiskersiden

Nok en svenske med fiskelykke


Magne sk
 Share

Recommended Posts

Tror anledningen till att utlänningar har bättre flyt med kvetien är att norrmänn generellt fiskar väldigt fantasilöst när dom fiskar i havet. Det hänger som oftast en svenskeplik och ett par makk i änden av linan, och visst detta fångar fisk. Hitresta gäster är inte vana med bra fiske och sliter och exprimenterar mer, och tydligen ger detta resultat. Se bara på hur mycket kvetie som fångats innanför saltstömmen dom sista åren, dom flesta på nya metoder som exempelvis jiggfisk. Var näppe någon lokal hjälte dom började med detta fiske ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det som dere skriver her kan eg skrive under på...

Har fått endel spørsmål om eg er noe rar når eg dregger på fiskeplasser som brukes til linefiske/ seifiske der dypet er 150 og mer. Pensjonister med sine fiskevaner som de har arvet fra sine forfedre har liten tru på slike nye metoder.

Etter å forklart hvordan dregging foregår så minker det litt på hoderystingen hos "gamle gutta".

Men når eg så forteller at fiskingen foregår med STANG og kanskje legger til sirkelkrok med agn da øker hodristingen igjen.

Nei det skal vere pilk på grunnene som er fiskemetoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.