Gå til innhold
Fiskersiden

Spey med enhandsstang.


Sofus
 Share

Recommended Posts

Video med Syrstadgutta er det første som faller meg inn, ellers så er dette svært likt som med tohånds om du tenker bevegelse av stang. Det utføres selvsagt med kun den ene hånden og du hjelper til med snørehånden - bør egentlig gå av seg selv etter litt øving....

(PS - videoen jeg nevner er i salg og finnes neppe på nett)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vidvinkel og slow motion muliggjør alt[ :D ]

Kast 30 pluss er ingen umulighet med rett klump og skyteline, men det ser mye lengre ut på den filmen enn det egentlig er, Granbo kaster ganske lagt, Randulf kaster ikke langt i det hele tatt.

Kjekk film der du kan lære bittelitt, men vanskelig å overføre slike ferdigheter fra film til egen kasting.

Synes og Granbo undervurderer viktigheten av innkastet.

Innkaster er hele speykastet, alle kan delje og stoppe høyt.

Men en kjekk fiskefilm er det jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Tres, det er ingen knall lærefilm. Da hadde jeg heller gått for en Syrstad-film. Men moro læll å se storlaks fra juni på enhånds i trønderelvene! Granbo kaster kangt, vidvinkel eller ikke! Han har faktisk tatt en laks på 17kg+ i år i Gaula, regner med at det var på enhånds.. For en fight det må ha vært! At det var i Gaulfossen var vel ingen bombe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.