Gå til innhold
Fiskersiden

Den raude ulltråden og makken


lakselorden
 Share

Recommended Posts

Rapala 7 g. i brown trout fargen har gitt med mye fisk. Helst smålaks, men også noen laks og endel sjøørret. Pleier å fiske den oppstrømms helt nede ved bunnen og liker å tro at den nøytrale fargen skremmer mindre fisk. Gjør oppmerksom på at det er svært lurt å skifte ut krokene på wobbleren med owner eller lignende kvalitetskroker, har rettet ut rapala-kroker før.

Ellers så pleier eg å bruke VMC kroker i størrelse 1/0 til 3/0 til laksefiske. Stor krok gir langt bedre feste enn små kroker har eg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bruk otervirvel, har opplevd at den knekker i den "tredje" virvelen. Bruk vanlig virvel der du binder søkket og kroksnøret i samme siden. Ulltråden fester du ved å stikke den inn igjennom den nederste løkka i slukknuten når du binder kroken på, ved å binde tråden til snøret har jeg opplevd at den har sklidd oppover snøret. Fortom til krok: opp til en meter noen ganger lengre. Søkke: kjøp blytau, slike som brukes nederst i garn, kutt og brenn enden knyt bly lina på midten. Dette er det beste søkket som finnes, sitter nesten aldri fast og så billig. Sist jeg kjøpte betalte jeg 9 kr for meteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.