Gå til innhold
Fiskersiden

Mer spam fra Mjær


Perca
 Share

Recommended Posts

Været ble bare så flott at det var umulig å sitte inne... Etter noen heftige regnbyger så klarnet det opp og da var veien til Mjær kort.

mjaer4sn.jpg

Når Mjær ligger som dette så er det vanskelig å holde seg unna...

Fiskebettet startet treigt, Fruen, Motoren og jeg hadde fått kun en liten tass da det plutselig beit på 3 stenger samtidig [:0]. Alle tre fiskene ble landet og det var to abbor, 250 og 300 g, og ei gjedde på kiloen. Så var det en stille periode igjen før det begynte og bite jamt og trutt. Vi fikk 4 gjedder til fra 750 g til rundt 2 kg. Den ene gjedda jeg fikk hadde svelget vobleren ganske bra, men jeg fikk fisken ombord før snøret røyk. Kokain-fortommen har begynt å betale seg! Hadde jeg ikke hatt den fortommen så hadde en vobler til kr 69.- vær borte nå!

gedde9av.jpg

Den klarte å slite fortommen, men ikke før den var ombord i båten!

Mens vi lå og kastet mot en abborgrunne, så la jeg merke til noe som lå på vannet og kavet. Vi rodde bort for å se hva det var og det viste seg å være en øyenstikker som hadde trøbbel. Jeg var litt Baywatch og reddet den ombord.

oyenstikker6uq.jpg

Dagens gode gjerning [ :) ]

Så fikk Motoren to kjappe abborer, en på 1/2 kg og en på 680g. Den ene hadde vært i krigen tidligere i livet og hadde et voldsomt arr. Egentlig helt utrolig at det er mulig å overleve etter et slikt anngrep som den må ha vært utsatt for!

abbor6ka.jpg

Sjekk dette arret! Her har det gått hardt for seg!

En trivelig kveld i et alldeles nydelig vær. 5 gjedder og ca 20 abbor er vel egentlig et godkjent resultat på drøye 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.