Gå til innhold
Fiskersiden

trenger fiskeplass tips til nye arter !!


birdstep
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny på forumet her, men ikke ny fisker.

Er for tiden med i en konkurranse hvor det gjelder å få flest arter.

artene jeg har fått er

ulke

ørret

knurr

grønngylt

regnbueørret

steinbit

sandflyndre

sei

lyr

hvitting

rødnebb

rødspette

berggylt

taggmakrell

lomre

skrubbe

hyse

torsk

makrell

sørv

sypike

Alle tips om gode plasser til arter som ikke står oppført her mottas med takk.

hører med til historien at vi hver dag får oppgitt et mål fisken skal ha, idag skal den f.eks være 36 cm. dette gjør det vanskeligere.

noe som er gunnen til at artslista mi ikke er lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt meg ut på jærstrendene ja.

er det makrell som agn som er sorten for fjesing og piggvar ??

Er vanskelig å fiske laks da minstemålet er 35 cm. har hatt et par dager nede i sone 1 på sele for å få bokført sjøørret. laksene jeg fikk var lengre enn 36 cm kan du si.

videre kan jeg si at vi kun får registrert enn ørret type. alle ørretene blir regnet som en art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byglandsbleika skal det vel gå an å få på 36 cm, og det er laks. For sørven ville jeg nok kjørt til Vestfold gitt. Steinbit på under 36 cm har jeg bare sett en gang, så det blir ikke lett. Ulke skal ikke være for vrient rundt havner og den slags. Du kan nærmest stalke de. Skrubbe er gjerne ved elveutløp og os, sandflyndre i sandfylte bukter, sei og lyr bør være piece of cake med flue langs litt bratte svaberg. Der får du også de nevnte leppefiskene. Hyse, torsk og makrell bør heller ikke være for vrient dersom man har tilgang til båt. Lomre kan være en mer vrien fant. Ligger ofte klint inntil bergveggen. Taggmakrell er stadig mer sjelden, regnbuerømlinger bør være overkommelig i nærheten av anlegg, rødspette krever nok noe lokaliseringsarbeide. Knurr kan visse steder og år være en plage, andre steder en sjeldenhet. Kan være overalt og ingensteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.