Gå til innhold
Fiskersiden

Pen sørv tatt av feil fisker


ulff
 Share

Recommended Posts

Hadde besøk av min nevø på 12 år nylig. Måtte jo ta han med ut på fisketur. Tenkte at jeg kan alltids sette han til litt småfisk lemping, og samtidig ha sjans for fin fisk selv...

Jeg tacklet opp dupp og greier på stanga hans, og han begynte å fiske. Han satte fast i gamalt siv og busker, og knota fælt. Jeg fikk nesten ikke fisket fordi jeg måtte ordne opp i surret. Og så skjer det. Duppen til poden går under, og han klasker til. Jeg ser at dette er en fin fisk. Han sveiver den inn gjennom sivet som om det skulle vært en liten mort. Jeg får håvet fisken. Det er en flott sørv. Digitalvekta stopper på 900 blank!

Iblant kan livet føles veldig urettferdig... Men guttungen var jo happy, og det var igrunn det viktigste denne gangen.

sorv_900_lq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Urettferdig Ulff???? Urettferdig?

Skal fortelle deg hva som er urettferdig jeg:

1. At du tar norges 6. største sørv på en av dine første turer på toppknytt.[ B) ]

2. At nevøen din omtrent matcher deg på sin første tur.

Etter 15 år har jeg fremdeles ikke fisk over 800 gram. Hvis noen lurer på hvor jeg er så har jeg hengt meg på dass[xx(]

Psst! Grattis til junior[ :( ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en ny tur i går. Denne gangen uten nevøen. Det gikk ikke så aller verst da heller. Jeg er oppriktig lei for det Frisch, men det ble bl.a. 5 sørv mellom 380 og 920 gram! [:I] Alle tatt på bunnmeite med pølse. Målet for turen var stam, men når stam'en ikke var hjemme var det jo kjekt at sørven var på plass.

sorv_920_ulf.jpg

Sørv 920 gram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Om 3 timer starter min 12 timers økt. Vi får se hva resultatet blir...... ;-)

Ulf! Send meg gjerne en sms på 93432829.... hvis du har lyst til å fortelle meg hvor du var nå sist.

Selv om jeg har en anelse. Grattis igjen, jeg bøyer meg i sivet.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Bare et spm. Siden det ikke er lov å fiske med kjøtt, hvis man skal registrere en rekord. Er det da godkjent å fiske med pølse?

Det er vel pattedyr som ikke godkjent som agn. Skulle vel gå bra med kalkunpølse, da![ :) ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Kort oppsummert ble gårdsdagens tur som følger:

Brasme på flytebrød.......

Gjedde på bunnmeite med loff.......

Ørten sørv, ingen over 400 gram

Brasme på flytebrød er vel omtrent like vanlig som 2 kilos sørv på svenskepilk.[ :) ] Så nå skal jeg begynne å fiske sørv med svenskepilk i stedet, da må det vel funke!!![^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedde på loff høres jo passe spesielt ut. Noen bedre??

Sørv på bunnmeite med pølse er kanskje ikke så vanlig det heller? Fikk også en stam på 710gram som tok bunnmeitet laue med treble, wire og full pakke. Heller ikke det noen sensasjon kanskje? På himmelspretten var jeg en tur med fluestang i marka, og fikk da bla en ørret på 730 gram som hadde 3 ganske store kreps (7-8cm) i magen. Det skjer som regel noe overraskende når man er på fisketur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Sørv er en rovfisk. Har selv fått sørv på duppmeite med lauebit. Norgesrekorden er tatt på reke, og flere andre er også tatt på pølse. Men om jeg hadde hatt trua på sørv, med pølse på kroken.... er et helt annet spørsmål. Kanksje det er pølse som egentlig er det beste agnet etter sørv? Brød og mais funker ikke for meg ihvertfall[xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Det er jo brød, mais o.l som er de vanlige agnene. Men resultater de senere årene viser helt tydelig at de største eksemplarene enklere lar seg fange på animalske produkter. Norgesrekorden på reke er jo et drøyt eksempel på dette også.[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.