Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i østfold


Erikau
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Hermansen

Hmm du trenger ikke båt for å fiske i sjøen langs østfoldkysten, finnes muligheter for de fleste arter fra land.

Eg og har erfaring med dette. Etter å ha fiska ganske lenge uten resultat frå båt har me gått på land og fiska derfra. Dette har ofte gitt gode resultater. Både slukfiske og meitefiske frå land eg artig og gir som oftest bra fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glem heller ikke stammen lenger ned i Hobølelva - mye fisk opp mot 1,6 - 1,7 kilo, og er du heldig og dyktig, kanskje også langt større. Det finnes også abbor, mort, gjedde etc. der. Det er jo heller ikke så langt til Glomma Spydeberg/Askim og der finnes det iallfall mange muligheter.

OHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lysern og mjær veit jeg jo godt hvor er. Men virker som det er mye siv rundt hele vannet. Hobøl elva veit jeg jo også hvor er. Men veit ikke helt ossen jeg fisker gjedde. Bruker man sluk? mark? Wobbler? Jeg har vell fisket mest i ørret og laks jeg i Tronheim så er ikke så godt kjent med denne fisken. Noen som har noen tips i hva man burde bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Erikau

Ja da er det vell bare og kaste uti da[ :D ] Får håpe på det beste[8D]

Vil tro det.

Er du ute etter de virkelig store gjeddene så kreves det nok litt mer, men hvis gjedde på artslista er målet så gjelder det nok bare og finne et sted med gjedde og kaste uti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av OLHEI

Og glem heller ikke stammen lenger ned i Hobølelva - mye fisk opp mot 1,6 - 1,7 kilo, og er du heldig og dyktig, kanskje også langt større. Det finnes også abbor, mort, gjedde etc. der. Det er jo heller ikke så langt til Glomma Spydeberg/Askim og der finnes det iallfall mange muligheter.

OHH

hei.. hvor i hobølælva er det best for stam fiske? har prøvd litt, men ikke det store hellet... veit det blei tatt en på 2,1 der i fjord, men har ikke hørt noe om plassene... noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av langnes

sitat:Opprinnelig postet av OLHEI

Og glem heller ikke stammen lenger ned i Hobølelva - mye fisk opp mot 1,6 - 1,7 kilo, og er du heldig og dyktig, kanskje også langt større. Det finnes også abbor, mort, gjedde etc. der. Det er jo heller ikke så langt til Glomma Spydeberg/Askim og der finnes det iallfall mange muligheter.

OHH

hei.. hvor i hobølælva er det best for stam fiske? har prøvd litt, men ikke det store hellet... veit det blei tatt en på 2,1 der i fjord, men har ikke hørt noe om plassene... noen som kan hjelpe meg??

Hvor det er best for stam vet jeg ikke, men rundt følgende gårder er det ikke så dumt fiske etter stam. Årås, Hvitsten, Nedre Rygge, Tisbjørnrud (mitt hjemsted), Holo, samt rundt Høifoss og Skjellfoss møller. Dette strekket har flere gode steder, men jeg overlater til deg selv å finne de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Erikau

En ting til. Er det fiske kort i Hobøl elva?

http://www.smaalensveven.no/kultur/naturog...v/Fiske&id=9255

Det betyr, ta kontakt med kommunen, men jeg ville aldri ha betalt en eneste krone for å fiske i elven nedenfor Vegar fabrikker da elven ikke er ørretførende nedstrøms. Antar at det selges kort på Petter'n til de strekket oppstrøms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.