Gå til innhold
Fiskersiden

Prisforskjell Norge England?


Aalerud
 Share

Recommended Posts

Varierer litt fra merke til merke. Tipper gjennomsnittlig veiledende pris i utsalg i Norge vil være 40% høyere. Men siden markedet for blant annet meiteutstyr er større i UK, vil dette gi økt konkurranse og dermed lavere priser hos enkelte store butikker, så rundt dobbelt så dyrt i Norge vil jeg tro for enkelte stenger/sneller. Utstyr fra Daiwa er rimelig i UK, og holder høy kvalitet. Sett i forhold til inntekt er nok engelsk fiskeutstyr like dyrt for engelskmennene som norsk for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utmerket eksempel er flg: kjøpte for en tid tilbake en Daiwa Predator 3 lbs hos Jesting til kr. 999.- Veil utsalgspris var satt til 2999.-. En rask sjekk på nettet gav beskjed om at stanga kostet ca 110 £ i UK. ved spørsmål til Jesting om dette med veil. pris på et produkt som ALDRI har stått i katalogen til Bios, fikk jeg opplyst at herremannen fra importøren hadde "anslått" prisen.

Hatten av for Jesting mht ærlighet,[ :) ] kaktus opp i ræva til Bios for svartebørspriser, og i mine øyne; liten seriøsitet[ :D !][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig om Samurai 7i Esox, har 2 stykker som jeg har kjøpt fra USA for rundt 200,- og er fornøyd med (men verdt 999,- er den definitivt ikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at du har fått noen som funker, kjs. Min gjør det definitivt ICKE[V] Er egentlig litt trist for dette, da jeg i kompisgjengen er en svoren talsmann for at det er annet enn Shimano som funker....[ :D ]

Har forøvrig et par eldre Daiwa sneller som jeg phanden ikke bytter bort mot alle pottittene på Toten!![8D][ :) ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stk jeg også, en frambrems og en bakbrems, og begge har fungert utmerket. Den bakbremsede var litt sliten etter eksessiv bruk, men etter en full demontering med tilhørende oljing og smøring funket den som den skulle igjen. Har forøvrig tatt tre lyr over 5 kg på den ene uten problemer, og det er vel en bra test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er godt å høre at det bare er meg det går utover[ :D ][ :) ]

Har til og med forsøkt å customisere bøylefjæra på fandenskapet....[V]

Bremsen har jeg fått nogenlunde til...[:0] Bedre enn ABU Cardinal CD4 er'n uansett, ellers ville den holdt nevte snelle med selskap på 40 m vann utenfor Storsand!![ :D ][ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.