Gå til innhold
Fiskersiden

flytebrød?


svenno
 Share

Recommended Posts

Det brukes noe som heter controller (forholdsvis stor dupp som er blyet). Avkroken selger disse. Controller´n har kun den egenskapen at du skal kunne kaste ut med flytebrød. Du bruker en fortom på ca 0,5m fra controller til krok, træ på brød og kast ut. La Controller´n drive med strømmen til du ser den blir borte og gi tilslag. Artig form for fiske når fisken tar flytebrød

Krokstr har jeg brukt str 6 etter de artene du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lurt og daske en stor controller ut i ei lita elv.

Er det noen fisk som er skvetten, så er det vel stammen.

Bruk ikke større dupp enn det som trengs.

Dette er min favoritt til alt av duppmeite.

49-53.jpg

Med denne er det lett og fiske aktivt etter sørv. Lett og ha kontakt med i elv. Bare positivt om denne.

[ :( ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle jeg:-)

Noen ganger er controller et must. Står fisken mer en 20 meter ute er det vanskelig å komme fram med en liten dupp, mens en controller fint kan kaste 40-50 meter.

Tilnærsdistansefiske bruker jeg, som solan, en liten dupp som controller. Denne kan man feste lysstaver på og egner seg godt i mørke. Når jeg fisker sørv pleier jeg å bruke denne metoden.

Ellers enig med Hoika. I de tilfeller du kan fiske kun med brød og sene uten dupp er dette ofte overlegent. Nitelva er en typisk elv hvor dette lar seg gjøre (øvre partiene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.