Gå til innhold
Fiskersiden

dodgers/flashers, brisling etter SØ


Daggers
 Share

Recommended Posts

Hei!!

Lurer på om noen kan gi meg tips/ dele erfaringer i forhold til dypdorging etter SØ. Jeg dorger mye rundt i Oslofjorden etter SØ. Har vært en del turer med dypriggen, men enda ikke fått noe sø på denne. alle jeg har fått har gått på i overflaten. har lest en del om dette med å feste en hel brisling e.l. fisker selv med løvtynne dorgesluker og wobblere. Noen som har noen tips både til hva som er bra å henge i enden, eller steder rundt Horten som er bra. Er så lei av å lese følgende: "finn byttefisken, da er de store like i nærheten"[ :D !]. Jeg har enda ikke funnet byttefisken. Takknemlig for innspill og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Joda jeg har et ekkoldd. Lowrance x75 eller noe. Er et rimelig lodd, men fungerer greit. Har slått av fishfinderen, bare irriterende når den piper hele tiden, men burde vel se fisk for det. Men så langt så har jeg ikke finni mye byttefisk. Jeg har desverre ikke noe knopmåler, så jeg kjører litt på feeling. Men antar at jeg ligger på ved (dagens temratur) på et sted mellom 2,5 - 3 knop. Litt avhengig av hva jeg har i enden. I forhold til dyp så varierer det en del. Tidligere i sommer lå jeg på 15- 20 meter, men de siste turene har jeg dorget på alt fra 5 - 15 meter, men mest fra 5-10 meter. Har eksprimentert med lengder fra utløser til agn fra 5/6 meter til rundt 10 meter. Jeg har stort sett brukt løvtynne litt store dorgesluker, men også litt bomber 15 A wobblere. Har også ved et par turer forsøkt en kopi(?) av Apex som visstnok skal gi fra seg lyd. Ellers så takker jeg for svar, og håper på mer råd og veiledning. Er jo ganske fersk, men har lest veldig mye om det, uten at det akkurat har hjulpet på fangsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.