Gå til innhold
Fiskersiden

Rapport fra siste tids fiske. Sjø/vann/elv


fiskematre
 Share

Recommended Posts

Har vært ganske aktiv i de siste dager. Madammen har reist til karibien i 7 uker, og da skal det fiskes!!!

I forgårs tok jeg en tur med et par kompiser til et vann i drøbak. Var lite med vak og da jeg hadde glemt stramer boksen ble det kun en liten abbor. Dagens høydepunkt var når en flokk kanadagjess fyker rundt vannet og når det kommer over meg sier jeg stille mens jeg ser opp.. ikke drit..... Såklart måtte jo alle fuglene fellesdrite akkuratt over meg før de skulle lande. Blir så bombadert med dritt, men presisjonen deres var ikke helt på topp, heldigvis!! alt traff fra 5 meter til 50 cm i en omkrins rundt meg.. Så et tips, ikke be kanadagjess om å IKKE drite... Bare hold kjeft..

Var en tur i oslofjorden i går morges for å prøve etter Havabboren. En utrulig fin morgen, men resulterte kun i en liten pir som var utrulig hissig!!

Idag var jeg en tur i glomma ved askim for å prøve å få min første harr. Ble kun et par napp på harrplassen, men prøvde en liten bakevje som resulterte i en 1 kg tung vederbuk som tok tørt. Min første vederbuk noensinne. Ble veldig overasket, trodde ikke de tok på flue. Ekstra gøy med fin fangst (synes jeg da) da fangstene har vært litt labre i det siste. Hardt å venne seg til østlandsfiske når en har vært hjemme på vestlandet hele sommer å kun hatt et fåtall blanketurer...

I helga blir det vel litt SØ fiske tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.