Gå til innhold
Fiskersiden

Akerselva 4.09.2005


eholte
 Share

Recommended Posts

Siste dagen med lokkeflom, så da tenkte jeg at det var lurt å stå tidlig opp for å få med seg morgenbettet. Det skjedde ikke, og jeg ankom elva 10:30. Det er jeg glad for.

Etter 10 bomturer i år satt endelig hunnlaksen på 1,8kg på mark. Hun sto pent og ventet på en godbit under trebrua, og da hun så marken første gang snappet hun like godt av en stor bit. Jeg kjente adrenalinet gjennom blodet og fiklet fælt med å få på ny mark. Et kast, to kast ingenting. På det tredje kastet ble hun kroket pent i overleppa, men satt heldigvis på. Jeg måtte kjøre henne så hardt 0.22[:0] sena tålte for at hun ikke skulle ruse ut nedover stryket under brua. Heldig var ikke det planen og hun presset oppstrøms. Etter 4 nervepirrende minutter kom hun inn til land for første gang, men var ikke landingsklar enda. 4 små utras senere prøvde jeg å få et tak rundt halen. Det gikk dårlig og enda noen, spakere, utras fulgte. Etter 7 min fikk jeg på et merksnodig vis lempet henne på land, og sesongen var reddet! [ :D ]

Fisken, pent pyntet med et vissent løvblad, fotografert nedenfor Blå:

040920051504Rq8OEdAy7eqhqZm5Uz.JPG?46

Nydelig kjøtt, ikke sant!?

040920051511jv8v145woEPwLNy8Xv.JPG?27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Har stått mye fiske på elva i det siste [ :D ] godt å se at noen fisker. Ta en i kikk i fossen ved cuba os kornsiloen, heftig. Hopper hele tiden!! Grattis

Vel, synes det er ekstremt lite fisk i år. Det hopper noen nå og da, men ikke like mye som i fjor og året før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.