Gå til innhold
Fiskersiden

Visterflo/Glomma siste uka - triste greier...


Gjest
 Share

Recommended Posts

Har vært ei sørgelig uke hva jakten på karpefisker angår.

Torsdag 1.september

Etter sørv i Visterflo. Kom ikke i gang før i 21-tida. Da var mørket i ferd med å senke seg og jeg tillegger det skylda for elendig resultat. Ei mikrogjedde på duppmeitet mais og det var det for min del. Makker`n fikk en liten mort. Eneste lyspunkt var et vannvittig plask ved ei sivøy bare 10 meter fra der vi sto og furta. Hadde ikke plaska mer om jeg hadde ramle i vannet fra brygga vi sto på og jeg er ingen liten mann [ ;) ]! Må ha vært ei svær gjedde eller en gigantisk gjørs som forsynte seg av med en god jafs i den lokale bestand av karpefisk. Skal tilbake dit og teste bunnmeite i døgnest mørke timer!

Lørdag 3.september

Nok et forsøk på sørv. Den var ikke hjemme denne kvelden heller. Kun to vederbuk rett over halvkiloen. Den ene på duppmeite og den andre på bunnmeite. Begge på reke.

Litt action ble det jo denne kvelden også. Når det begynte å skumre var storabboren i støtet. Ikke på agnet mitt - det skulle tatt seg ut [ ;) ] - det var løya som sto på menyen. En stor stim med grov abbor jaga helt inne på grunna. Sto 15-20 meter unna. Så ut som ei skikkelig sildekverning på det verste. Rått!

Søndag 4.september

Sjefsfeskern og undertegnede var enige om at det var på tide å sjekke om stamen var i støtet etter en heller slapp periode. Det var den ikke! Jeg var ikke på plass før 20.30. Da hadde Jørgen allede fiska 1,5 time uten annet enn et par napp. Vi bunnmeita med pølse, reke og mark. I halv elleve-tida leda jeg 3-2 og anså en enkel seier å være i boks. Når jeg sviva inn markstanga hang det en hork og slang på kroken. Hork er som kjent minusfisk og mine tre stam fra tidligere på kvelden måtte strykes. 2-0 til særpingen og bare å ta på hjemveien slukøret og desillusjonert... [ :D ]

Stort tregere enn den uka jeg har lagt bak meg blir det neppe. Stiller selvsagt frisk og opplagt og med sedvanlig pågangsmot onsdag og torsdag. Da skal jeg snuskemeg ta storfisk! [ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.