Gå til innhold
Fiskersiden

Abbor 1,2 kg


Erlend
 Share

Recommended Posts

Det sies ofte at fisking er veien for folk som ikke har noe bedre å ta seg til. Som så ofte ellers, har man valgt å se bort i fra oss som har noe verre å ta oss til.. som i går kveld når alternativet bestod i å ligge på so**** og kikke på dumboksen eller ta seg en tur etter storfisken... jeg har vært mye og fisket i det siste, og følte derfor at det var på sin plass å pent spørre om lov til å ta en tur denne kvelden også. Den nye definisjonen på nanosekund er tiden fra dette ble innvilget til jeg sto og halte og dro for å få på meg fiskebuksa.. Siden det var relativt sent på kvelden, bestemte jeg meg for å reise til ett av vannene som ligger i nærheten av der jeg bor. Prøvde meg litt etter gjedda, men det ble etter hvert langtrekkelig å bare stå der og kaste.. På med dupp og mais.. og ette kun kort tid begynte det å nappe.. Ett par timer senere kom jeg fornøyd inn døren... og min samboer spurte om jeg hadde fått noe... Jada, svarte jeg... Abbor... 1,2 kg.

Hun har jo fått meg hjem fra slike turer noen ganger før, så hun så mistroisk på meg og spurte: Var det tilsammen?

Hvorpå jeg titter i gulvet og mumler ja...

Gøy læll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nedover til Telemark til helgen, jeg... ti års jubileum siden vi gikk ut av videregående... Men jeg er definitivt med en annen gang, jeg :-) Tar gjerne ett par turer til nedover til Fornebulandet også... men vi kunne jo kanskje ha forsøkt å funnet ett sted hvor det ikke er 25 fiskere klokken seks om morgenen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja Erlend.... da får du drikke sammen med gamle x-kjærester da mens jeg hører med Tommy om han skal være med.

Klart vi får ta oss noen turer i saltvann igjen snart... Men for meg er det begrenset hvor morsomt jeg syns det er å dra makrell på dupp sammen med vietnamesere som nesten tråkker i alt stasjet mitt.

(selvom vi enda ikke har tatt noen makrell på dupp der, vet jeg at gleden over det vil være veldig kortvarig for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en horngjel da... det er jo nesten en makrell :-)Er vel ikke så overmåte begeistret for slike opplegg... blir jo å gå rundt og fortelle hva en driver med og hvor en bor osv... før man går til nestemann og blir spurt om akkurat det samme... hehe skal ut med en båt da... i Langesundskjærgården... kanskje jeg får lurt med meg ei stang? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt for deg Erlend at du skal på reunion...

For det er muligheter for at Tommy får lånt båt av broren sin i helgen. Da blir det minst en 12 timers økt fra Kalvøya og opp til Snarøya.

Skal sende deg pene sms jeg... slik du gjorde fra Saltstraumen.

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ikke salt i såret[?]

Minner om at vi, før det svir for deg, faktisk må få lånt båten...

Og sååå må vi jo fisken også.

Selvom sjansene bedrer seg betraktelig med båt, det blir sikkert hyggelig der du skal også.

haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Har ikke det... Kom jo dit først i går, og da var han mest opptatt av å komme seg ut å bade.. Ellers tror jeg at han har en del å gjøre på huset vårt, der samt at det er noe burdagsfeiringer som skal gjennomføres... Tror fortsatt vannføringen er ganske laber i elva, så jeg tror ikke han har hastverk akkurat med å komme seg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.