Gabrielsen Skrevet May 4, 2006 Rapporter Share Skrevet May 4, 2006 (endret) Årungen er jo som dere sikkert har fått med dere isfri, og jeg måtte bare ta en tur for å se om det var noe spennede å få der. Hadde blitt tipset om noen brygger som skulle være fine å fiske fra, men jeg var ikke helt sikker på hvor det var. Men da jeg så dette skiltet skjønte jeg at jeg var framme: Glad kunne jeg konstatere at vannet var like rent og pent her som alle andre steder i Årungen, nesten så jeg fikk lyst til å drikke av det : Men hva var det? Ser da absolutt ikke ut som en gjedde ??? Ble litt usikker på meg selv som ikke klarte å artsbestemme fisken, men fikk tilbake selvtillitten da en mort svømte inn under brygga - den vet jeg i hvert fall hva er : Greide også å artsidentifisere malla. Jøss, så moro tenkte jeg. Da er det malle i Årungen. "Fått noe?" hørte jeg bak meg. Det var en av lokalbefolkningen som hadde sett meg og ruslet ned for en prat. Jeg lovte å ikke fortelle videre hva han sa, så da får jeg la være å gjøre det. Haha, se hvordan hvalen spruter sa han og pekte utover mot dette: Ja, jøss - tenkte jeg, det var voldsomt. JAJA - den har vel en grunn. Like etter at han gikk så jeg noe mystiske greier: Ja, det svømmer mye rart i Årungen. "Den der får du ikke" hørte jeg en stemme bak meg si Nei, sa jeg - og ikke har jeg redskap til slike sværinger heller. Får ta med noe kraftigere neste gang. Hvorfor mener du forresten at jeg ikke får den? lurte jeg på. Den spiser bare slike sa han, og pekte ned mot en stim med røde abbor som svømte rundt omkring. Ja, forurensingen gjør mye rart med vannet tenkte jeg og lot som jeg ikke hørte mer av det den gamle mannen sa. Nå ville jeg fiske - ikke prate!!! Men så begynte det å blåse så sinnsykt så jeg pakket liksågodt sammen og dro hjem. Og på hjemveien møtte jeg enda en av de innfødte – en som hadde badet i Årungen da han var liten Tror jeg drar et annet sted neste gang Endret May 4, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ryddet denne jeg og legger den ut igjen til glede for både nye og gamle brukere Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffa Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 De fem første bildene er nok ikke så far off egentlig Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts