Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeåret 2006

langnes
 Share

Recommended Posts

Først kan jeg nevne målene for 06 sesongen:

art: vekt: Pers pr.1.1.06

abbor-1000g-890g

gjedde-10kg-9850g

gjørs-5000g-4100g

karpe-2000g-700g....

året begynte med noen turer på Tunevannet. Ismeite etter abbor var metoden.

15591_s.jpg

960 g med feit Tuneabbor.. men fortsatt litt igjen til målet.

Mens jeg veide denne abboren piper det igjen, og opp kommer denne.

15590_s.jpg

1000G prikk... målet var nådd men hadde håpet den bikka 1010 g iallefall, men absolutt en flott fisk(i mine øyne)

gjeddefisket i år blei brått nedprioritert. grunnene var vel at jeg var lite hjemme i ælva hvor jeg pleier og fiske gjedde, pluss at det lokker alltid med andre arter.

ei pen ei har det blitt,på vårens 1. tur:

15598_s.jpg

5800g tatt på dorg med planer. rapala magnum.

I 2005 begynte jeg så vidt og fiske litt karpe i ett vann.... med mye, men små fisk i fjor, skulle det løsne litt i år.

første pene:

15597_s.jpg

1950g med tynn, men sterk karpe. Fisket løsnet litt etter denne fisken, jeg fant metoden som funket, og ikke minst var utrolig morsomt;flytebrød.

neste fisk var hakket større, tatt på samme metode

15595_s.jpg

3010g... Helt rått!

Utrolig morro og se den "store" karpa komme og sluke brødbiten tre meter fra beina mine...

og for en figth på denne fisken på matchen. Sinnsyk rå fisk!

Den siste pene fisken kom i september. Egentlig skulle jeg bare fiske litt mens jeg venta på kjerringa, men i løpet av den timen jeg var der ville denne smake på flytebrød.

15594_s.jpg

1730g. men utrolig slapp i figthen.

ingen tvil om at det skal satset etter karpe til året, men i ett annet vann selvfølgelig...

på vår parten hadde jeg ett par turer etter gjørsen på Alvim-kaia i Særp(Sarpsborg). etter mange turer med en del smått dukket denne opp:

15593_s.jpg

3050 g. tatt på bunnmeite med laue.

Dagen etter kom det en litt større en.

15589_s.jpg

4100g- og ny pers. samme metode.

Hadde et par turer etter suter på høysommeren, men mange fra 1,5-1950g.

ene turen var faren min med, han hadde lyst til og få en fisk "som hadde ølflaske-farge og røde øyne".

:blink:

og det fikk han:

15596_s.jpg

1800g trur jeg den veide. duppmeite med mais.

Har også stiftet noen nye bekjentskaper dette året. Oscar, eller Menig Fiskebolla er en av dem. Så en fyr med FS-caps på de første forelesningene, og da skjønte jeg at det måtte være en trevlig type. hadde rett, og dette er ett bilde av da jeg guidet bolla til ny art, også her suter:

15592_s.jpg

Beklager dårlig bilde kvalitet, men noen er tatt med mobil, som dere sikkert skjønner.

og for dere som eventuelt reagerer på behandling av fisk:skal kjøpe avkrokningsmatte til våren! all fisken(uten om den ene abboren og gjørsen) blei satt pent ut igjen.

Oppnådde mål i 2006:

karpe-3010g og abbor-1000g.

alt i alt ett fint år, men mangler de helt store fiskene. 2007 derimot.... :blink:

Takker de som har vært med på turer/tatt med meg på turer og dere som har hjulpet meg her på FS.

GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE!

Endret av langnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport.

ser du har satt deg noen heftige mål for 2007, lykke til:-).

Har du tid, så er målene absolutt overkommelig.

Jeg tipper lake og gjørs er de du kommer til å slite mest med.

jo takk.

trur egentlig at lake skal være grei. har en plass som jeg har vært på tre ganger. kameraten min som var med fikk en på over tre hver tur...

gjørsen er veldig vanskelig...

gjedda er ikke lett heller.

men er karpe jeg setter høyest til året gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ingen vei uten ambisjoner,gode fiske kamerater,FS og andre forum. Takk for to flotte turer og to nye arter(suter og lake) :blink: . Tror 2007 blir et bra fiske år,først med isfiske,så jerk og meite. Synes fangstene dine i 2006 var bra,spesielt karpa,men at 2007 blir bedre tviler jeg ikke på.Også forumbruken din har bedret seg,bilder og rapporter,ikke dårlig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider