Gå til innhold
Fiskersiden

ekkolodd


lurven
 Share

Recommended Posts

har selv hatt et Eagle fish easy 2, men det var jeg ikke fornøyd med , fikk inn bunnen for å se dybden, men det mistet kontakt hele veien, brukte "lang" tid for å hente seg inn igjen. Men som sagt for å se dybden så er det sikkert godt nok.

Søk på ekkolodd her på forumet, så vil du finne mye hjelp, det har vært skrevet mye om dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:fikk inn bunnen for å se dybden, men det mistet kontakt hele veien, brukte "lang" tid for å hente seg inn igjen

Kan tyde på feilmontert eller feil innstillt svinger.

Har du litt is i magen og kan vente litt utover vinteren/våren burde det være mulig å få tak i ett brukt lodd med bedre oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuda 128 er nok litt for enkelt til seriøst fiske. Til generellt ferskvannsfiske vil jeg anbefale minimum en skjermoppløsning på 200x200 punkter, og mulighet for zoom med splittskjerm. Uteffekten er i dag OK på e fleste lodd, bør være minimum 500W peak. Svingerfrekvens på ca 200kHz er et bra kompromiss for generellt bruk.

For saltvannsfiske på litt dypere vann trengs mer effekt og gjerne mulighet for lavere svingerfrekvens (50 kHz)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv et Cuda 128 i dag, og til mitt bruk så har den gjort nytta si. Det som er svakheten er oppløsningen, du får aldri disse bananen på skjermen som viser fisk, blir mer en liten kluss.

Men fisk ser du, bunn forholden ser du, temp ser du.

Det viser bra ned til 150 meter men så er det slutt.

Jeg har brukt mitt i to år og det har vært godt nok til meg frem til nå.

har man 1000,- så har man 1000,- kroner[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.