Gå til innhold
Fiskersiden

Blanking i Nitelva

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Tilbake fra :) - tur i Nitelva. Fikk bare masse gress og søppel på flua - ikke en eneste gjedde - en svær hundepose fra en hund som tydeligvis har hatt skikkelig magesjau var dagens størts fangst. Eneste tegn til gjedde var et realt plask inne i sivet på andre siden av elva - men for alt jeg vet var det bare en svær brasme.

Og da gjør det ekstra godt å lese om sinnsyke fangster til andre gjeddefiskere her på forumet :D

Men jeg gir ikke opp, selv om neste gjedde-på-flue-tur neppe blir før til uka. Det er litt for moro å hive svære monsterfluer uti grumsete gjørmevann til at jeg slutter med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den vannføringen man har i Nitelva nå, med påfølgende grums etc er det slett ikke lett, nei ;)

Så faktisk ikke et eneste vak eller andre tegn til liv i hele helga inne i båthavna mi. Og dét er heller uvanlig for å si det forsiktig! Da var det i grunn like godt at man drev med båtpuss, og ikke hadde tid til å fiske?

Hvor i elva var du, Svein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur på onsdagskvelden og torsdagskvelden og fikk 1 per dag.. hadde på en ganske stor som slapp etter et kort utras. MASSE stor brasme som slo etter wobblerene/slukene. Huket noen av dem også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Kjøpte en sjokolade til turen som jeg ikke husket å spise da jeg var opptatt med desperat kasting for å unngå blanking. Dermed ble sjokoladen liggende i sekken, og den fant jeg i går kveld og tok med på jobben i dag. Så nå sitter jeg og koser meg!

Skal kjøpe sjokolade til neste tur også. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et dametruse engang :D string typen.. ganske fin faktisk, rød og blå. Så helt ny ut med unntak av at den var våt selvsagt.

En av de fineste bifangstene i Nitelva B)

Ellers har det blitt mye tamponger, bind osv. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider