Gå til innhold
Fiskersiden

Testing av konkurranseområdet


pikewallis
 Share

Recommended Posts

steinsfjorden 17.mai

17052006230851lJ1lUwfTc49f.jpg?7

eg ock Michael måtte ut å teste ut området vi skal konkurrere i, i morgen.

Måtte teste ut litt baits, farger, dybder og hastigheter de tar på nå.

Vi fikk 20 gjedder på denne turen, noe som er rekord for meg og Michael.

Det var i dag mange små, under kg, men vi fikk også mange flott gjedder. For min del perset jeg på jerk.

Hadde 5,5 nå har jeg 6 blank.

Michael klinket til med 6,5 på siste kastet.

Vi mistet mye fisk og et par av de var fine fisker.

Her er et lite utvalg (såkalt fotofisk)

Michael 5 kg.

17052006230851ieiOqDBoCo7P.jpg?4

Michael 6,5 kg

17052006230851XN4LJlL78khV.jpg?23

EW 6kg

1705200623085043c2hPOVoo33.jpg?49

EW 4 kg

17052006230850F6VPMS9y35EO.jpg?19

+ et par til

17052006230851Nn6kL74by71H.jpg?10

170520062308512MVJN9kI2yWS.jpg?43

Litt av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er i hverfall veldig viktig å fiske riktig med riktig farge.Fargene den tok på i går var pipp. Og vi merket stor forskjell på hastighet. Viktig å fiske pipp.

Og alle gjeddene ble tatt på mellom pipp og pipp meter.

Når det gjelder håret så er det et stort PIPP.

Det er en lang historie, som startet med at jeg fikk i meg for mye bunnstoff (slik man bruker til båt) som sluttet med 2 timer i frisørstolen og 1650,- fattigere. Og ja det er noen steder gult/orang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle alt gå på veggen i dag, så kan vi i det minste mobbe deg for håret.. 1650??? :D

hehehhee

Fisk ca 1/2 meter over vannflata.

Gjedda står ofte rett ved strandkanten, spesielt de store.

Ville ha brukt fluer uten krok den første timen bare for å hisse de opp for å så gå over til fluer med kroker.

Husk å farg svømmeføttene i sølvfarge, det vil kunne trekke til seg gjedder.

Mye bra tips her MP.

En ting jeg glemte i starttråden var at vi fisket på en del vak i går. Var mye av det i går og 3 av gjeddene ble tatt ved at vi kastet på vak. Den jeg fikk på 6 kg ble tatt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så skulle bli et sted mellom 30 og 40 grader varmt ute i dag Erik.... bruk for VÅR skyld caps eller lue på alle bilder.

:)

Skal du henge med, må jo være yppelig for deg å bli med meg og Michale ut i kveld, vi trenger sårt en jerker.

Og lover på tro og ære at jeg skal bruke caps. Mange som mener det om dagen, rare greier hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOOOOOOOOOOOOOOOOL, du kommenterer at jeg bærer preg av hårfarge (når det ikke er farget), men du bærer synelig preg av å snubbla med hue først i blekningsmiddel :)

Og dette er feigt, fytti katta... Håper dere får total grusing av fluefiskerene, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOOOOOOOOOOOOOOOOL, du kommenterer at jeg bærer preg av hårfarge (når det ikke er farget), men du bærer synelig preg av å snubbla med hue først i blekningsmiddel :)

Og dette er feigt, fytti katta... Håper dere får total grusing av fluefiskerene, det er helt klart.

Hva er feigt ??

Og håret, ja jeg har vel kommentert det nok. Legger meg langflat og gremmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å arrangere en fiskekonkurranse der du og peder har holdt på i hele våres og fisket, så inviterer dere med en gjeng fluefiskere for å fiske samme område som dere kan ut og inn nå! :) Og på toppen av det hele drar dere og prøvefisker dagen før ;)

Reise å prøvefiske vil jeg kalle smart og ikke noe annet. De som driver på med konker gjør vel ofte det.

Når det gjelder område så skal vi nok informere om hvor det kan lønne seg å fiske, men når det er sakt så er det gjedder i hele det område vi skal fiske. Men man måste nøta ut gjeddan.

Så feigt, nei lang der i fra, bare smart :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.